Vnitřní řád školní jídelny

Ve školní jídelně se žáci řídí pravidly slušného chování, kulturního stolování a pokyny dohlížejících učitelů a zaměstnankyň kuchyně, dbají na hygienu a bezpečnost. Žáci dodržují Vnitřní řád školní jídelny. Z ustanovení vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování vyplývá, že v době nemoci nemají žáci nárok na stravování ve školní jídelně, rodiče si oběd mohou vyzvednout pouze v první den nemoci. 

I. ZÁSADY PROVOZU

  • Zásady provozu školní jídelny se řídí Vyhláškou č. 107/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů a hygienickými předpisy. Základní vyhlášky a předpisy jsou k dispozici v kanceláři školní jídelny. Strávník má nárok na oběd, jen pokud má na svém kontě obnos, který plně pokryje cenu oběda. Nesnědené jídlo strávník musí vrátit společně s použitým nádobím na určené místo.
  • Jídelní lístek je sestavován podle zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných potravin obvykle na měsíc dopředu a vyvěšen ve školní jídelně, případně na webu školy.
  • Vedoucí školní jídelny si vyhrazuje právo na úpravu jídelníčku v závislosti na dodávce potravin, neočekávaných událostí, apod. Změna jídelníčku vyhrazena.
  • Provoz školní jídelny
    • Pracovní doba:                                              6,00 – 14,30
    • Výdejní doba pro svačinky                            9,40 –   9,50
    • Výdejní doba pro žáky a zaměstnance        11,45 – 14,00
    • Výdejní doba pro cizí strávníky                    11,30 – 11,45
    • Výdejní doba pro výdej do jídlonosičů          11,30 – 11,45
  • Dohled nad žáky vykonávají učitelé podle stanoveného rozvrhu, který je vyvěšen ve školní jídelně. Strávníci jsou povinni řídit se provozním řádem, pokyny vedoucí školní jídelny, dohlížejícího pracovníka a kuchařek. Strávníci se chovají při stravování ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování.
  • Mimořádný úklid jídelny během výdejní doby (rozbité nádobí, rozlitý čaj atd.) zajišťuje pracovník úklidu.
  • Platba stravného
    • placení se provádí výhradně bezhotovostně na účet školní jídelny 30007-9700320524/0600 převodním příkazem z Vašeho účtu
    • splatnost do 15. dne v předcházejícím měsíci, variabilní symbol u nových žáků je automaticky přidělen a zaslán na uvedenou e-mailovou adresu, konstantní symbol je 0558
    • stravné se platí formou záloh (například stravné na měsíc září se platí už v měsíci srpnu)
    • do věkových skupin jsou strávníci zařazovaní na dobu školního roku, ve kterém dosahují daného věku, změna výše platby proběhne již v září daného školního roku.
    • vyúčtování přeplatků se provádí v červenci a bude provedeno u každého strávníka na základě aktuálního čísla účtu strávníka; položky do 20,- Kč budou ponechány na kontě strávníka pro další školní rok.
    • nevyplacené přeplatky stravného těch strávníků, kteří skončili stravování, budou ve školní jídelně evidovány maximálně po dobu 3 let; po uplynutí této lhůty, budou převedeny na účet školy a strávníci vyřazeni z evidence ŠJ
  • Výše úhrad stravného stanoví vedoucí školní jídelny, která je povinna se řídit výživovými a finančními normami, které jsou uvedeny ve Vyhlášce č. 107/2005 Sb., § 5, odst. 1, 2. Podle věku strávníka jsou upraveny i výživové a finanční normy. Stravné (výše uvedené ceny byly upraveny s platností od 1. 8. 2019)
    • žáci ve věku 7 – 10 let          28,- Kč
    • žáci ve věku 11 – 14 let        30,- Kč
    • žáci ve věku 15 – 16 let        32,- Kč
    • zaměstnanci                          32,- Kč
    • ostatní strávníci                     83,- Kč
    • svačinky                                18,- Kč
  • Přihlášky ke stravování si strávníci vyzvednou u vedoucí školní jídelny nebo je získají na školním webu v sekci „formuláře“. Přihlášku ke stravování vyplní zákonný zástupce (strávník), která platí po celou dobu školní docházky
  • Odhlášky ze stravování
    • odhlášky ze stravování se přijímají nejpozději do 7,00 hodin na www.strava.cz nebo v mobilních aplikacích (android, iOS)
    • první den neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole se pro účely této vyhlášky považuje za pobyt ve škole.
    • neodhlášený a neodebraný oběd je strávníkovi účtován.
  • Čip nebo Pardubická karta - První vystavení Pardubické karty je zdarma, každá další stojí 50,- Kč. Studenti Konzervatoře a smluvní strávníci obdrží čip za úhradu 130,- Kč při přihlášení ke stravě a zaplacení stravného. Jeho ztrátu je ve vlastním zájmu povinen okamžitě ohlásit.
  • Stav konta lze zjistit:
    • osobně - v kanceláři školní jídelny (v pracovní dny pro žáky vždy od 9,40 do 9,55 v kanceláři vedoucí školní jídelny)
    • telefonicky – 734 169 006
    • e-mailem – jídelna@zsbrve.cz
    • na internetu – www.strava.cz (nutno aktivovat u vedoucí školní jídelny)
  •  Registrace služby
    • přihlašovací údaje pro objednání stravy na internetu obdrží strávník u vedoucí jídelny, nebo žádostí e-mailem budou zaslány ze systému přihlašovací údaje.
    • přístupové heslo je totožné s variabilním symbolem strávníka, toto heslo doporučujeme změnit si při prvním přihlášením.
    • strávník může na stránkách www.strava.cz v sekci nastavení si označí zprávy, které chce zasílat
      • potvrzení objednávky
      • nedostatečná výše konta
      • neodebraná strava
      • měsíční přehled
      • potvrzení došlé platby
    • heslo, e-mail i zasílané zprávy lze kdykoliv později změnit po přihlášení do systému v sekci Nastavení uživatele
  • Objednání stravy - postup
    • od následujícího dne po registraci lze objednávat stravu na webové adrese www.strava.cz
    • zde zvolí v sekci „Strávník“ položku „Objednávání stravy“
    • vyplní a potvrdí položku „číslo zařízení“ (naše škola má číslo 0967)
    • v dalším dialogu zvolí „Přihlášení uživatele zařízení“
    • vyplní a potvrdí položky „uživatel“ a „heslo“
    • pro objednání stravy potvrdí položku „Objednání stravy“. Provede požadované změny svých přihlášek a odhlášek
    • změny uloží potvrzením položky „Odeslat“
    • ze systému se odhlásí potvrzením položky „Odhlášení uživatele“
  • Doba prázdnin, případně mimořádného ředitelského volna -V těchto dnech jídelna až na výjimky nevaří a každý strávník je automaticky odhlášen. O těchto termínech budou strávníci s předstihem informováni na nástěnce ve školní jídelně
  • Dotazy, připomínky k jídelnímu lístku či provozu školní jídelny mohou strávníci sdělit vedoucí školní jídelny a řediteli školy.
  • Odnášení nádobí a zbytků jídel ze školní jídelny je přísně zakázáno! 

II. PRÁVA A POVINNOSTI STRÁVNÍKŮ

  • Žáci, zaměstnanci, studenti a smluvní strávníci mají právo využívat stravovací služby, nemají však povinnost se stravovat.
  • Každý strávník musí mít čip nebo kartu, na nichž je uloženo jeho identifikační číslo pro odběr obědů.
  • Strávníci nesmí být nuceni ke konzumaci celého vydaného jídla ani k jeho dojídání.
  • V případě neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole, má první den strávník nárok odebrat jídlo.
  • Žáci, studenti a smluvní strávníci mají vstup do školní jídelny povolen pouze v případě, že se stravují v této školní jídelně a mají řádně přihlášený oběd.    
  • Pokud se strávník (žák, student, zaměstnanec a smluvní strávník) v průběhu roku přestane stravovat, je třeba tuto informaci nahlásit písemně vedoucí školní jídelny, zrušit případný trvalý příkaz.
  • V případě změny bankovního účtu je strávník povinen poslat vedoucí školní jídelny na e-mail: jidelna@zsbrve.cz (příjmení a jméno strávníka, nové číslo účtu, kód banky.

1. srpna 2019
Mgr. Leoš Šebela, MBA
ředitel školy