Vnitřní řád školní jídelny
Ve školní jídelně se žáci řídí pravidly slušného chování, kulturního stolování a pokyny dohlížejících učitelů a zaměstnankyň kuchyně, dbají na hygienu a bezpečnost. Žáci dodržují Vnitřní řád školní jídelny. Z ustanovení vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování vyplývá, že v době nemoci nemají žáci nárok na stravování ve školní jídelně, rodiče si oběd mohou vyzvednout pouze v první den nemoci.
I. ZÁSADY PROVOZU
- Zásady provozu školní jídelny se řídí Vyhláškou č. 107/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů a hygienickými předpisy. Základní vyhlášky a předpisy jsou k dispozici v kanceláři školní jídelny. Strávník má nárok na oběd, jen pokud má na svém kontě obnos, který plně pokryje cenu oběda. Nesnědené jídlo strávník musí vrátit společně s použitým nádobím na určené místo.
- Jídelní lístek je sestavován podle zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných potravin obvykle na měsíc dopředu a vyvěšen ve školní jídelně, případně na webu školy.
- Vedoucí školní jídelny si vyhrazuje právo na úpravu jídelníčku v závislosti na dodávce potravin, neočekávaných událostí, apod. Změna jídelníčku vyhrazena.
- Provoz školní jídelny
- Pracovní doba: 6,00 – 15,00
- Výdejní doba pro svačinky 9,40 – 9,50
- Výdejní doba pro žáky a zaměstnance 11,45 – 14,00
- Výdejní doba pro cizí strávníky 11,00 – 11,30 a 14,15 – 14,30 – JÍDLONOSIČE NELZE Z HYGIENICKÝCH DŮVODŮ POUŽÍT (do menuboxu lze vydat pouze hlavní jídlo bez polévky a případný doplněk)
- Výdejní doba pro výdej do menuboxů 11,00 – 11,30 – JÍDLONOSIČE NELZE Z HYGIENICKÝCH DŮVODŮ POUŽÍT
- Dohled nad žáky vykonávají učitelé podle stanoveného rozvrhu, který je vyvěšen ve školní jídelně. Strávníci jsou povinni řídit se provozním řádem, pokyny vedoucí školní jídelny, dohlížejícího pracovníka a kuchařek. Strávníci se chovají při stravování ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování.
- Mimořádný úklid jídelny během výdejní doby (rozbité nádobí, rozlitý čaj atd.) zajišťuje pracovník úklidu.
- Platba stravného
- placení se provádí výhradně bezhotovostně na účet školní jídelny 30007-9700320524/0600 převodním příkazem z Vašeho účtu
- splatnost do 15. dne v předcházejícím měsíci, variabilní symbol u nových žáků je automaticky přidělen a zaslán na uvedenou e-mailovou adresu, konstantní symbol je 0558
- stravné se platí formou záloh (například stravné na měsíc září se platí už v měsíci srpnu)
- do věkových skupin jsou strávníci zařazovaní na dobu školního roku, ve kterém dosahují daného věku, změna výše platby proběhne již v září daného školního roku.
- vyúčtování přeplatků se provádí v červenci a bude provedeno u každého strávníka na základě aktuálního čísla účtu strávníka; položky do 20,- Kč budou ponechány na kontě strávníka pro další školní rok.
- nevyplacené přeplatky stravného těch strávníků, kteří skončili stravování, budou ve školní jídelně evidovány maximálně po dobu 3 let; po uplynutí této lhůty, budou převedeny na účet školy a strávníci vyřazeni z evidence ŠJ
- Výše úhrad stravného stanoví vedoucí školní jídelny, která je povinna se řídit výživovými a finančními normami, které jsou uvedeny ve Vyhlášce č. 107/2005 Sb., § 5, odst. 1, 2. Podle věku strávníka jsou upraveny i výživové a finanční normy. Stravné (výše uvedené ceny byly upraveny s platností od 1. 8. 2020)
- žáci ve věku 7 – 10 let 30,- Kč
- žáci ve věku 11 – 14 let 32,- Kč
- žáci ve věku 15 – 16 let 34,- Kč
- zaměstnanci 34,- Kč
- ostatní strávníci 85,- Kč
- svačinky 19,- Kč
- Přihlášky ke stravování si strávníci vyzvednou u vedoucí školní jídelny nebo je získají na školním webu v sekci „formuláře“. Přihlášku ke stravování vyplní zákonný zástupce (strávník), která platí po celou dobu školní docházky
- Odhlášky ze stravování
- odhlášky ze stravování se přijímají nejpozději do 7,00 hodin na www.strava.cz nebo v mobilních aplikacích (android, iOS)
- první den neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole se pro účely této vyhlášky považuje za pobyt ve škole.
- neodhlášený a neodebraný oběd je strávníkovi účtován.
- Čip nebo Pardubická karta - První vystavení Pardubické karty je zdarma, každá další stojí 50,- Kč. Studenti Konzervatoře a smluvní strávníci obdrží čip za úhradu 130,- Kč při přihlášení ke stravě a zaplacení stravného. Jeho ztrátu je ve vlastním zájmu povinen okamžitě ohlásit.
- Stav konta lze zjistit:
- osobně - v kanceláři školní jídelny (v pracovní dny pro žáky vždy od 9,40 do 9,55 v kanceláři vedoucí školní jídelny)
- telefonicky – 734 169 006
- e-mailem – jídelna@zsbrve.cz
- na internetu – www.strava.cz (nutno aktivovat u vedoucí školní jídelny)
- Registrace služby
- přihlašovací údaje pro objednání stravy na internetu obdrží strávník u vedoucí jídelny, nebo žádostí e-mailem budou zaslány ze systému přihlašovací údaje.
- přístupové heslo je totožné s variabilním symbolem strávníka, toto heslo doporučujeme změnit si při prvním přihlášením.
- strávník může na stránkách www.strava.cz v sekci nastavení si označí zprávy, které chce zasílat
- potvrzení objednávky
- nedostatečná výše konta
- neodebraná strava
- měsíční přehled
- potvrzení došlé platby
- heslo, e-mail i zasílané zprávy lze kdykoliv později změnit po přihlášení do systému v sekci Nastavení uživatele
- Objednání stravy - postup
- od následujícího dne po registraci lze objednávat stravu na webové adrese www.strava.cz
- zde zvolí v sekci „Strávník“ položku „Objednávání stravy“
- vyplní a potvrdí položku „číslo zařízení“ (naše škola má číslo 0967)
- v dalším dialogu zvolí „Přihlášení uživatele zařízení“
- vyplní a potvrdí položky „uživatel“ a „heslo“
- pro objednání stravy potvrdí položku „Objednání stravy“. Provede požadované změny svých přihlášek a odhlášek
- změny uloží potvrzením položky „Odeslat“
- ze systému se odhlásí potvrzením položky „Odhlášení uživatele“
- Doba prázdnin, případně mimořádného ředitelského volna -V těchto dnech jídelna až na výjimky nevaří a každý strávník je automaticky odhlášen. O těchto termínech budou strávníci s předstihem informováni na nástěnce ve školní jídelně
- Dotazy, připomínky k jídelnímu lístku či provozu školní jídelny mohou strávníci sdělit vedoucí školní jídelny a řediteli školy.
- Odnášení nádobí a zbytků jídel ze školní jídelny je přísně zakázáno!
II. PRÁVA A POVINNOSTI STRÁVNÍKŮ
- Žáci, zaměstnanci, studenti a smluvní strávníci mají právo využívat stravovací služby, nemají však povinnost se stravovat.
- Každý strávník musí mít čip nebo kartu, na nichž je uloženo jeho identifikační číslo pro odběr obědů.
- Strávníci nesmí být nuceni ke konzumaci celého vydaného jídla ani k jeho dojídání.
- V případě neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole, má první den strávník nárok odebrat jídlo.
- Žáci, studenti a smluvní strávníci mají vstup do školní jídelny povolen pouze v případě, že se stravují v této školní jídelně a mají řádně přihlášený oběd.
- Pokud se strávník (žák, student, zaměstnanec a smluvní strávník) v průběhu roku přestane stravovat, je třeba tuto informaci nahlásit písemně vedoucí školní jídelny, zrušit případný trvalý příkaz.
- V případě změny bankovního účtu je strávník povinen poslat vedoucí školní jídelny na e-mail: jidelna@zsbrve.cz (příjmení a jméno strávníka, nové číslo účtu, kód banky.
1. srpna 2019
Mgr. Leoš Šebela, MBA
ředitel školy
do konce školního roku
zbývá:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Novinky
-
16. 04. 2021
- Spolek rodičů
-
09. 04. 2021
- Změna podmínek pro testování žáků
-
09. 04. 2021
- Všechny třídy naší školy byly přihlášeny do SPORTOVNÍ VÝZVY
-
09. 04. 2021
- Informace pro zák. zástupce žáků vykonávajících př. zkoušky na víceletá gymnázia a stř. školy
-
08. 04. 2021
- DŮLEŽITÉ! Informace k nástupu žáků 1. stupně do školy od 12. 4. 2021
-
08. 04. 2021
- Jídelní lístek