Domácí úkoly pro 6.A

Úkoly pro 6. A na týden od 22. 6. do 26. 6.

ČESKÝ JAZYK (GRAMATIKA)

  • Kontrola dobrovolného úkolu z minulého týdne Větné členy (opakování) - řešení.
  • Dobrovolný úkol - Pravopis (opakování).

MATEMATIKA

ANGLICKÝ JAZYK (Štěrbová)

ANGLICKÝ JAZYK (Vallová)

ANGLICKÝ JAZYK (Tomášková)

  • Samostatné opakování látky z celého ročníku. Poslední online hodina se ruší!

Úkoly pro 6. A na týden od 15. 6. do 19. 6.

 ČESKÝ JAZYK (GRAMATIKA)

  • Pracovní sešit str. 28/VIII. ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ

 ČESKÝ JAZYK (LITERATURA)

  • Práce na čtenářském deníku. Oba dva záznamy poslat na e-mail havlova.ivana@zsbrve.cz do 19. června.

 ZEMĚPIS

  • Vyplnit test – Oceánie: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=lVDiSmIRyUmImL9hL0qFatu7JzA4fXVFqfdo55UaGSZUOEM5SktJWFJWWFZHT0RMQ1FCMVk2WlhDOC4u
  • Vyplnit test – Zeměpis: Finální opakování látky 2. pololetí: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=lVDiSmIRyUmImL9hL0qFatu7JzA4fXVFqfdo55UaGSZUMzgzNlJRS1NaQlBSODlFTkQ5WjNGR0s3Ti4u do 19. června.

 MATEMATIKA

 FYZIKA

 DĚJEPIS

  • Prohlédnout prezentaci - Starověký Řím 8 a udělat stručný zápis.

 ANGLICKÝ JAZYK (Štěrbová)

 ANGLICKÝ JAZYK (Vallová)

 ANGLICKÝ JAZYK (Tomášková)

Úkoly pro 6. A na týden od 8. 6. do 12. 6.

ČESKÝ JAZYK (GRAMATIKA)

  • Pracovní sešit str. 25/5, 6, 7, 8, str.26/9 a str. 27/TEST Č. 6
  • Dobrovolný test – ČJ Souhrnné opakování (na pluska): https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=lVDiSmIRyUmImL9hL0qFatu7JzA4fXVFqfdo55UaGSZUQjQ5V0hXTTgwWUhZREtSQUFLNVlQMkE2WC4u (do 12. června)

ČESKÝ JAZYK (LITERATURA)

  • Práce na čtenářském deníku. Oba dva záznamy již můžete posílat na e-mail havlova.ivana@zsbrve.cz.

ZEMĚPIS

MATEMATIKA

FYZIKA

DĚJEPIS

  • Prohlédnout prezentaci Starověký Řím 7 a udělat stručný zápis.

PŘÍRODOPIS

  • Prohlédnout prezentaci Šelmy lasicovité a udělat stručný zápis.

ANGLICKÝ JAZYK (Štěrbová)

ANGLICKÝ JAZYK (Vallová)

ANGLICKÝ JAZYK (Tomášková)

Úkoly pro 6. A na týden od 1. 6. do 5. 6.

ČESKÝ JAZYK (GRAMATIKA)

  • Prostudovat prezentaci – VĚTA JEDNODUCHÁ A SOUVĚTÍ a napsat zápis do sešitu (poslední snímek v prezentaci).
  • Pracovní sešit str. 24/ Př, 1, 2 a 25/3, 4 (do sešitu)
  • Dobrovolný test – Větné členy – souhrnné opakování (na pluska): https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=lVDiSmIRyUmImL9hL0qFatu7JzA4fXVFqfdo55UaGSZUOTlKRU5XSkdWTkFMT1c2S0hOSkFNUFBLMi4u (do 5. června)

ČESKÝ JAZYK (LITERATURA)

  • Práce na čtenářském deníku. Oba dva záznamy již můžete posílat na e-mail havlova.ivana@zsbrve.cz.

ZEMĚPIS

  • Vyplnit test Austrálie: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=lVDiSmIRyUmImL9hL0qFatu7JzA4fXVFqfdo55UaGSZUMFMzWFkzR1pVMkxESlZLTzFDRVlWTlU5Vy4u (do 5. června)

MATEMATIKA

FYZIKA

DĚJEPIS

  • Prohlédnout prezentaci: Starověký Řím 6 a udělat stručný zápis.

PŘÍRODOPIS

  • Prohlédnout prezentaci: Šelmy kočkovité a udělat stručný zápis.

ANGLICKÝ JAZYK (Štěrbová)

ANGLICKÝ JAZYK (Vallová)

ANGLICKÝ JAZYK (Tomášková)

Úkoly pro 6. A na týden od 25. 5. do 29. 5.

Tělesná výchova 

Český jazyk (gramatika) 

  • Opakování  – ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY (prezentace) 
  • Pracovní sešit str. 23/7 (přepsat do sešitu), 22/9 (grafické znázornění není nutné), 22/11
  • Dobrovolný test – Příslovečné určení (na pluska): https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=lVDiSmIRyUmImL9hL0qFatu7JzA4fXVFqfdo55UaGSZUN1lNMlhKUUNFUUFNNklLQ0JYR0taTlFOTy4u (do 29. května)

Český jazyk (literatura) 

  • Vyplnit pracovní list – Nonsensová poezie a poslat do 29. května.
  • Práce na čtenářském deníku. Oba dva záznamy již můžete posílat na e-mail havlova.ivana@zsbrve.cz.

Zeměpis

Matematika

Fyzika

  • Vypracovat test - Test čas a poslat do 29. května.

Dějepis 

  • Prohlédnout prezentaci Starověký Řím 5 a udělat zápis.

Přírodopis

  • Prohlédnout prezentaci - Placentální savci a udělat zápis.

Anglický jazyk (Štěrbová)

Anglický jazyk (Vallová)

Anglický jazyk (Tomášková)

Úkoly pro 6. A na týden od 18. 5. do 22. 5.

Tělesná výchova 

Český jazyk (gramatika)

  • V prezentaci z předminulého týdne – ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY se zaměřit na PU.
  • Pracovní sešit str. 22/5, 6, 8, 10 a 23/13, 14 (Jedná se zejména o cvičení na PU.)
  • Dobrovolný test – Předmět (na pluska): https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=lVDiSmIRyUmImL9hL0qFatu7JzA4fXVFqfdo55UaGSZUOVdRQ1RENFZUMkc4RlRYTlI0Q0Q0QkJWVC4u (do 22. května)

Český jazyk (literatura)

  • Práce na čtenářském deníku. Oba dva záznamy již můžete posílat na e-mail havlova.ivana@zsbrve.cz.

Zeměpis

Matematika

Fyzika

Dějepis

  • Prohlédnout prezentaci Starověký Řím 4 a udělat zápis.

Přírodopis

  • Prohlédnout prezentaci Savci znaky, vačnatci a udělat zápis.

Anglický jazky (Štěrbová)

Anglický jazyk (Vallová)

Anglický jazyk  (Tomášková)

Úkoly na týden od 11. 5. do 15. 5.

Český jazyk (gramatika)

  • V prezentaci z minulého týdne – ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY se zaměřit na PT.
  • Pracovní sešit str. 21/3,4 a 23/12(Jedná se pouze o cvičení na PT)
  • Dobrovolný test – Přívlastek (na pluska): https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=lVDiSmIRyUmImL9hL0qFatu7JzA4fXVFqfdo55UaGSZURTdVRTg2T0U2RTBPUERFTFhEMVdEOFFNTC4u (do 15. května)

Český jazyk (literatura)

  • Pracovní list – LITERÁRNÍ POJMY (za plusko). Výsledek tajenky stačí napsat do soukromého chatu na Teams (do 15. května). Práce na čtenářském deníku. Oba dva záznamy již můžete posílat na e-mail havlova.ivana@zsbrve.cz.

Zeměpis

  • Vyplnit online test AFRIKA: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=lVDiSmIRyUmImL9hL0qFatu7JzA4fXVFqfdo55UaGSZUQlg3WVo3TE5GVUQ0OEtXSjk0WURMM0FPNi4u (do 15. května)

Matematika

Fyzika 

Dějepis

  • Prohlédnout prezentaci - Starověký Řím 2 a udělat zápis.

Přírodopis

Anglický jazyk (Štěrbová)

Anglický jazyk (Vallová)

Anglický jazyk  (Tomášková)

Pracovní činnosti (na celý květen)

Tělesná výchova 

Úkoly na týden od 4. 5. do 7. 5.

Tělesná výchova 

Český jazyk (gramatika) 

Český jazyk (literatura) 

Zeměpis 

  • Výpisky z přiložené prezentace – AFRIKA 6. (Lze i vytisknout a vlepit do sešitu.)
  • Dobrovolný domácí úkol na posledním snímku prezentace.

Matematika 

Fyzika 

  • Zapsat do sešitu prezentaci - Čas

Dějepis 

  • Prohlédnout prezentaci - Starověký Řím 2 a udělat zápis.

Přírodopis 

  • Prohlédnout prezentaci - Druhy ptáků 2 a udělat zápis.

Anglický jazyk (Štěrbová)

Anglický jazyk (Vallová)

  •  ve středu 6. 5. od 11:00hod. ve skupině Anglický jazyk 6. A, B – Lucie Vallová na Teamsech proběhne dobrovolná online hodina angličtin
  • připsat na seznam sloves, přeložit a naučit se: understand, use, visit, wait, wake up, walk, want, wash, wash up, watch, water (zalévat), wear, win, write … a konečně je to vše 
  • opsat a naučit se slovíčka 5 B, C
  • pracovní sešit str. 47 (2. stupeň přídavných jmen) → použijte tabulku z minula
  • pracovní sešit str. 48-49 (3. stupeň příd. jmen) → použijte tabulku z minula
  • vysvětlení ještě jednou pro ty, co už zapomněli, jak se stupňují přídavná jména: https://www.youtube.com/watch?v=PvG_XC-kp_U

Anglický jazyk (Tomášková)

Tělesná výchova 

  • výzva na tento týden 
  • Týdenní výzva (27. dubna - 4. května) trojskok s Tomášem Vernerem (své výsledky nezapomeňte zapsat na kartu žáka). Jak doleko doskočíte v trojskoku? Dostaňte se do formy našimi průpravnými cviky a pak poměřte síly s olympionikem a mistrem Evropy Tomášem Vernerem. Jeho výsledek zveřejníme na webu a sociálních sítích v pátek 1. května.

Úkoly na týden od 27. 4. do 30. 4.

Český jazyk (gramatika)

  • Pracovní sešit str. 19/8, 9 a str. 20/celá
  • Dobrovolný pravopisný testík (na pluska): https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=lVDiSmIRyUmImL9hL0qFatu7JzA4fXVFqfdo55UaGSZUM0VHQVdWWkhPR1FHMzEyMjFHU0dVRVJEWi4u (vyplnit do 30. dubna)

Český jazyk (literatura)

  • Práce na čtenářském deníku. Oba dva záznamy již můžete posílat na e-mail havlova.ivana@zsbrve.cz.

Zeměpis

  • Výpisky z přiložené prezentace – AFRIKA 5. (Lze i vytisknout a vlepit do sešitu.)

Matematika

  • Pracovní list M 6. A List č. 4. vypracovat do 4. května.

Fyzika

  • Dobrovolná laboratorní práce hmotnost. Poslat do 30. dubna.

Dějepis

Přírodopis

Anglický jazyk (Štěrbová)

Anglický jazyk (Vallová)

Anglický jazyk (Tomášková)

Úkoly 20. 4. do 24. 4.

Český jazyk (GRAMATIKA)

  • Prostudovat prezentaci – PODMĚT A PŘÍSUDEK a udělat zápis do sešitu.
  • Pracovní sešit str. 18/ celá, 19/ 5 b), 6, 7

Český jazyk (LITERATURA)

  • Práce na čtenářském deníku. Oba dva záznamy budou kontrolovány a hodnoceny najednou na konci roku.

Zeměpis

Výchova k občanství 

  • Výpisky z přiložené prezentace Prezentace – NAŠE VLAST A NÁROD (do konce dubna).

Matematika 

Fyzika

  • Prezentaci Výpočet hmotnosti, objemu tělesa opsat do sešitu a přečíst v učebnici str. 93-94.

Dějepis

Přírodopis

Anglický jazyk  (Štěrbová)

Anglický jazyk (Vallová)

Anglický jazyk (Tomášková)

Tělesná výchova 

Školy jsou sice zavřené, ale projekt Sazka Olympijský víceboj jede dál. Víme, že v rámci online výuky mají čeština nebo matematika přednost, zároveň je ale pravidelný pohyb teď důležitější než kdy jindy.

Náš tým připravil týdenní výzvy, do kterých se může zapojit úplně každý. Výzvy obsahují tři cviky, kterými se dostanete do formy pro jednotlivé disciplíny Sazka Olympijského víceboje. Každý pátek můžete změřit své síly se sportovci.

Počítáme s fair play přístupem, že děti budou uvádět reálné výsledky, kterých dosáhly. Navíc přidáme motivaci v podobě porovnání se známými sportovci, aby to byla větší zábava,“ řekl manažer projektu Richard Adamec.

Tak pojďme do toho!

Olympijský víceboj – výzva 13. – 19. dubna

Týdenní výzva (6. – 12. dubna) leh-sedy s Mirkou Topinkovou Knapkovou (své výsledky nezapomeňte zapsat na kartu žáka). Mirka za dvě minuty zvládla 95 leh-sedů, její výsledek jsme zveřejnili 12. dubna na sociálních sítích.

Týdenní výzva (13. – 19. dubna) hluboký předklon s Šárkou Kašpárkovou:

https://www.youtube.com/watch?v=WSyCIIVe7TI&feature=emb_title (své výsledky nezapomeňte zapsat na kartu žáka). Výsledek Šárky Kašpárkové zveřejníme na sociálních sítích v pátek 17. dubna.

Český jazyk (GRAMATIKA)

  • Vypracovat ČJ Pracovní list – opakování a zaslat na adresu havlova.ivana@zsbrve.cz do 17. dubna.

Český jazyk (LITERATURA)

  • Práce na čtenářském deníku. Oba dva záznamy budou kontrolovány a hodnoceny najednou na konci roku.

Český jazyk (SLOH)

  • Prostudovat prezentaci ČJ Prezentace – DOPIS + vypracovat ÚKOL (na posledním snímku prezentace) a zaslat na adresu havlova.ivana@zsbrve.cz do 17. dubna.

Zeměpis

  • Výpisky z přiložené prezentace Z Prezentace - AFRIKA 3.

Matematika

Fyzika

  • Zopakovat si hustotu podle pracovního listu FY Opakování hustoty a podívat se na videa https://edu.ceskatelevize.cz/hustota-vody-5e441a3ef2ae77328d0a6a23 https://edu.ceskatelevize.cz/hustota-5e44256d2773dc4ee413a20d

Dějepis

Přírodopis

Anglický jazyk (Štěrbová)

  • video o Velikonocích v Británii: https://www.youtube.com/watch?v=3fh6-C3S1hs
  • učebnice str. 53/1 - do sešitu, cv. 2 - poslech (viz příloha), cv. 3 - do sešitu
  • slovní zásoba 4English across the curriculum - do sešitu
  • pracovní sešit str. 42/4, 5
  • shrnutí probrané gramatiky:
  • video na počitatelná/nepočitatelná podstatná jména, hezké vysvětlení: https://www.youtube.com/watch?v=aqQ17mbz6K0 few/a few, little/a little, much/many https://www.youtube.com/watch?v=pJbX7ruXl7Q

Anglický jazyk (Vallová)

  • online test na známky – prosím vyplnit do 19. dubna: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=lVDiSmIRyUmImL9hL0qFalr8J95rnrZCk824_iF2C6RUMkEwMVRXQ0daTUE3WUo4QU1QM01MWllEWi4u
  • lekce 5 - The world (Svět):
  • uč. 56/1 (nahlas přečíst – výslovnost lze ověřit na https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/forest, stačí kliknout na reproduktor u UK)
  • uč. 56/4 – opsat tabulku do sešitu, nadpis OTÁZKY S HOW, připsat: How používáme ve spojení s přídavným jménem ke zjištění nějakého rozměru. Stejné přídavné jméno lze použít i v odpovědi.
  • PS 45/4, 5, 6
  • opsat a naučit se slovíčka 5 A
  • Pokud potřebujete poradit nebo něco zkontrolovat, nebojte se na mě obrátit. - L. Vallová

Anglický jazyk (Tomášková)

Pracovní činnosti

Úkoly od 6. 4. do 10. 4.

Český jazyk (GRAMATIKA)

Pracovní sešit

  • str. 15/ 6, 7, 8
  • str. 16/ celá
  • str. 17/ celá (Vše je opakování z pátého ročníku.)
  • Dobrovolný test: Slovesa (vyplnění – jedno „plusko“, bezchybně – tři „pluska“)

https://forms.office.com/Page/ResponsePage.aspx?id=lVDiSmIRyUmImL9hL0qFatu

7JzA4fXVFqfdo55UaGSZUMUNIQk5SSTQwOUtFS0pJMENMMzVER0MyUy4u

Český jazyk (LITERATURA)

  • Práce na čtenářském deníku. Oba dva záznamy budou kontrolovány a hodnoceny najednou na konci roku.

Zeměpis

Matematika

  • Viz prezentace Výšky v trojúhelníku. To samé v učebnici na straně 50 – 51.

Fyzika

Dějepis

Přírodopis

Anglický jazyk (Štěrbová)

  • učebnice str.51/3B - písemně do sešitu - používat zápis nebo přehled gramatiky vzadu v pracovním sešitě
  • str.52/1 - přečíst + přeložit text, následně rozhodnou zda jsou věty pravdivé (true), lživé (false), nebo informace není řečena (doesn´t say) - písemně do sešitu - stačí číslo + T/F/doesn´t say
  • napsat slovní zásobu 4Culture
  • pracovní sešit - str. 42/ 1, 2, 3

online procvičování:

  • rozdíl some/a/any http://s.mound.free.fr/skyblues67/fridges_some-any/some-anyeasy-1.htm https://www.english-grammar.at/online_exercises/quantifiers/quantifiers1.htm
  • rozdíl a few/a little https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=1257
  • https://www.ego4u.com/en/cram-up/vocabulary/little-few/exercises https://www.ego4u.com/en/cram-up/vocabulary/little-few/exercises?02rozdíl how much/how many https://agendaweb.org/exercises/grammar/countable-uncountable/how-many-much.htm https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/confusing_words/much_many3.htm
  • počitatelná/nepočitatelná podstatná jména https://www.montsemorales.com/gramatica/CountableSpot1-6.htm
  • Prosím o zpětnou vazbu k úkolům na sterbova.dagmar@zsbrve.cz. V případě nejasností či problému mě můžete kontaktovat telefonicky. Možnost konzultací také přes Skype či WhatsApp

Anglický jazyk (Vallová)

  • připsat na seznam sloves, přeložit a naučit se: make, marry, match, mean, meet, mind, miss, move, must, need, open, order, paint, pay, phone, pick (up), play, practise, prefer, print, put, put on, rain, read, repair, repeat, revise, ride, ring, run
  • pracovní list na opakování gramatiky 4. lekce – jedná se o čtvrtletní práci z loňského roku, ať si vyzkoušíte, jak jste na tom; obsahuje i řešení pro kontrolu→ příští týden si z této látky napíšeme online test (vysvětlení jste měli v sešitech a další část gramatiky jsem vám zasílala minulý týden)
  • v případě nejasností se nebojte napsat/zavolat

Anglický jazyk (Tomášková)

Tělesná výchova

30. 3. do 3. 4.

Český jazyk (GRAMATIKA)

  • zápis do sešitu - SLOVESA -  zápis je dlouhý, můžete si ho vytisknout a do sešitu pouze vlepit.
  • prezentace – SLOVESA, kde naleznete i různá procvičovací cvičení (ta jsou dobrovolná a je u nich i řešení).

Pracovní sešit

  • str. 14 celá
  • str. 15/ 3, 4, 5 (Vše je opakování z pátého ročníku.)

Český jazyk (LITERATURA)

  • Čítanka str. 140 – Přečíst Domov pro Marťany a zamyslet se nad tím, jak tato ukázka souvisí s probíranými tématy ve výchově k občanství. (Není nutné nikam zapisovat.)
  • Práce na čtenářském deníku. Oba dva záznamy budou kontrolovány a hodnoceny najednou na konci roku.

Zeměpis

  • Výpisky z přiložené prezentace Z – Prezentace - AFRIKA 1 a práce se Z – Slepá mapa. (Další instrukce naleznete přímo v prezentaci.)

Výchova k občanství

  • Prostudujte si přiložený text VO - Případ Valentine 1, 2 a odpovězte na následující otázky.
  • TATO PRÁCE BUDE KLASIFIKOVÁNA A PROSÍM O JEJÍ ZASLÁNÍ NEJPOZDĚJI DO 5. DUBNA Odpovědi lze zaslat jako fotografii, nebo ve wordovém souboru na e-mail havlova.ivana@zsbrve.cz

Otázky:

  • Z jakých důvodů jsou v některých zemích světa děti využívány jako otroci?
  • Jaká nebezpečí jim během práce hrozí?
  • Čím se liší dětství dětí-otroků od dětství, jaké jste měli vy?
  • Co by mohlo těmto dětem pomoci?
  • Existuje něco, co byste mohli pro zrušení dětského otroctví udělat vy?

Matematika

  • Vypracovat pracovní list M - Prac. list č.2 6.A a zaslat na e-mail semeradova.zdenka@zsbrve.cz do 6. 4.
  • pro kontrolu řešení pracovního listu č.1

Fyzika

Dějepis

  • Starověké Řecko - Vrchol a pád klasické řecké polis (str.98-99) - podle prezentace vypsat zápis do sešitu, Alfa a omega je už minulé učivo, tak pro ty, kteří to ještě nemají. 
  • Zkontrolujeme to, až se uvidíme. Žáci nemusí posílat ani skenovat sešit!

Přírodopis

  • Prohlédnout prezentaci a vypsat z ní zápis. Obojživelníky už měli, teď mají želvy a krokodýly. Zase mi nemusí nic posílat, zkontroluji to až se uvidíme.

Anglický jazyk (Štěrbová)

  • slovní zásoba 4D - písemně do sešitu
  • učebnice str. 50 - přečíst + přeložit recept na Apple Crumble
  • zápis do sešitu - pracovní sešit str. 70/4.5 Definite article
  • pracovní sešit doplněný do str. 41/5
  • opakování určitých a neurčitých členů: shrnutí neurčitých členů https://www.umimeanglicky.cz/cviceni-indefinite-article , shrnutí určitých členů https://www.umimeanglicky.cz/cviceni-definite-article , procvičování neurčité členy https://www.umimeanglicky.cz/dictate-indefinite-article-1-uroven/173 , procvičování určité členy https://www.umimeanglicky.cz/doplnovacka-definite-article-2-uroven/14
  • ZNÁMKOVANÝ DÚ: uvařit nějaký pokrm sám, nebo s pomocí rodičů (klidně jednoduchý), vyfotit průběh vaření a výsledek (alespoň 3 fotografie) a napsat seznam všech použitých surovin (anglicky) - to celé poslat na mail sterbova.dagmar@zsbrve.cz, předmět: jméno+třída do 3.4.

Anglický jazyk (Vallová)

 Anglický jazyk  (Tomášková)

Výtvarná výchova

  • Vypracovat úkoly v souboru VV - zadání práce do konce dubna.

Tělesná výchova

  • PRO DOBROVOLNÍKY, doporučuji!!!! Zacvičte si s výsadkáři  https://youtu.be/jG5CBmocpXM

Anglický jazyk – pro skupiny p.uč. Tomáškové 

  • možnost konzultace uči va, případné přezkoušení na Skype – Petra Tomášková.

Fyzika

Tělesná výchova

ČESKÝ JAZYK (GRAMATIKA)

  • Zápis do sešitu
    • PAMATUJ!
    • 2. a 4. pád (jako tě/tebe)      př. Omluv mě.
    • 3. a 6. pád MNĚ (jako tobě)        př. Přijď ke mně.
    • PAMATUJ!
    • SEBOU – Kapr sebou házel. (tělem)
    • S SEBOU – Vezmi mě s sebou.
  •  Opakování: Druhy zájmen (Doplň.)
    • se –
    • nás –
    • tomu –
    • jim –
    • náš –
    • jeho –
    • nic –
    • týž –

ČÍSLOVKY

  • = označují počet, pořadí, množství druhů atd.
  • -určité (přesný počet) / neurčité (přesný počet není znám)
  • Opsat tabulku na straně 80 (druhy číslovek: základní, řadové, druhové, násobné)

Psaní číslovek

  • ZVLÁŠŤ!
  • 21 – dvacet jedna (jednadvacet)
  • 99 – devadesát devět (devětadevadesát)
  • 857 – osm set padesát sedm
  • 1970 – tisíc devět set sedmdesát

Pamatuj!

  • Za řadovými číslovkami píšeme TEČKU.
  • Tečku Nepíšeme: za letopočtem (roku 2009), za datem ve zlomku (24/7), je-li číslice za podstatným jménem (strana 56, cvičení 12)

Pracovní sešit

  • str. 8/1,2,3
  • str. 9/4, 5, 6, 7, 8
  • str. 10/9, 10, 11, 12, 13
  • str. 11/celá
  • str. 12/celá
  • str. 13/celá
  • (Vše je opakování z pátého ročníku. Pokud by si děti s něčím nevěděly rady, naleznou vysvětlení v učebnici.)

 ČESKÝ JAZYK (LITERATURA)

  • Čítanka str. 130 – Přečíst básně Před usnutím a Země spánku + do sešitu vypracovat otázky k textu
  • Čítanka str. 131 – Přečíst básně Hledám tátu a K čemu jsou holky na světě + do sešitu vypracovat otázky k textu

Zápis do sešitu

  • BÁSNICKÉ PROSTŘEDKY
  • Metafora = přenesení významu na základě vnější podobnosti (př. perly rosy = kapky rosy)
  • Metonymie = přenesení významu na základě vnitřní souvislosti (př. srdce z kamene)
  • Personifikace = přisuzování lidských vlastností neživým věcem (př. o lásce šeptal tichý mech)
  • Anafora = opakování slov na začátku veršů
  • Epifora = opakování slov na koci veršů
  • Eufemismus = zjemnění nepříjemné skutečnosti (př. Až bude růst nade mnou tráva.)

ČESKÝ JAZYK (SLOH)

  • Napsat zprávu na libovolné téma (cca půl strany A5). (Co má zpráva obsahovat, naleznou v sešitě i v učebnici.) - BUDE ZNÁMKOVÁNO!
  • + čtení knih a práce na čtenářském deníku

ZEMĚPIS

  • Opakování Biosféry.

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ

Zápis do sešitu

LIDSKÁ PRÁVA

  • každý člověk má svá práva i povinnosti
  • Základní lidská práva a povinnosti

                -sepsána ve Všeobecné deklaraci lidských práv

                - př. Právo na svobodu, bezpečí a kvalitní život

                - pro všechny stejná (bez ohledu na pohlaví, názornost, vzdělání atd.)

„Naše svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého člověka.“

Dětská práva

- děti mají stejná práva jako dospělí

4 základní práva dítěte

  1. Právo na život – zachování života
  2. Právo na rozvoj – právo na vzdělání, svobodu myšlení atd.
  3. Právo na ochranu – před násilím a zneužíváním
  4. Právo na účast – možnost vyjádřit svůj názor

Úkol: Vyhledejte na internetu, zdali jsou někde na světě dětská práva porušována.

ŠIKANA

= jakékoli chování jehož záměrem je ublížit, ohrozit nebo zastrašovat jiného člověka

- úmyslná a opakovaná!

- porušuje lidskou důstojnost

  • Úkol: Vymyslete nejméně 5 věcí, jak se podle Vás projevuje šikana a zamyslete se nad tím, co by měl člověk dělat v případě, že se s ní setká.

POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA

  • Úkol: Uvařit mamince nebo tatínkovi výbornou večeři za to, že vám poskytli výše zmíněné úkoly. :D

FYZIKA

Převeď na uvedenou jednotku:

  • 3 m3 =                      l
  • 2 470 l =                m3
  • 540 dm3=               l
  • 530 ml =                 cm3
  • 670 ml =                  l
  • 7 cm3 =                   ml
  • 4 m3 =                    cm3
  • 7 800 cm3 =               l

Odešli do 18. 3.: lastovickova.jana@zsbrve.cz

MATEMATIKA

  • Vypracuj úkoly a zápisy do 25. 3.
  • Úkoly do sešitu budou klasifikovány a jsou povinné. Pracovní list vlož do sešitu a bude také hodnocen.
  •  Samostatná práce do školního sešitu:
  • Vypracuj úkoly z učebnice:
    • Str. 27 /úlohy na závěr A – vypracuj do školního sešitu
    • Str. 39 / úlohy na závěr A -          - // -
    • Str. 43 / 3, 4, 5 – jen odpovědi /označ číslo příkladu, piš zadání/
    • Str. 44 / 6 A i B, 7, 8 /označ číslo příkladu, piš zadání /
    • Str. 45 / 9, 10, 11 A i B
  • Zápis / do školního sešitu/ – Trojúhelníky rovnoramenné, Rovnostranné a jiné, str. 45 – 49
  • Narýsuj trojúhelník – podle postupu na str. 45 úkol A
  • Načtrni od ruky a vypiš rámečky  - str. 46, 47, 48
  • Do sešitu vypracuj:
    • Str. 46 / 1 – napiš zadání, náčrtek a pak rýsuj
    • Str.46 / 2, 47 / 4 – náčrtek a odpovědi
    • Str.47 / 3 – nerýsuj, jen zkontroluj, zda jde narýsovat podle pravidla str. 46
    • Str 47 / D - napiš zadání, náčrtek a pak rýsuj
    • Str. 48 / 5, 6, 7 – jen odpovědi
    • Str 49 / 9, 10, 11 – jen odpovědi

 DĚJEPIS 

  • přečíst a udělat stručné zápisy témat : Athény, Hledání alfy a omegy řecké kultury, Vrchol a pád klasické řecké polis, Klasická řecká kultura byla přístupná každému (str. 94 - 101)

PŘÍRODPIS

  • pracovat na prezentacích, přečíst a udělat stručný zápis: Obojživelníci a plazi str. 14 - 22

ANGLICKÝ JAZYK (Tomášková)

  • Unit 4 – dodělat.
  • Učebnice:
    • Str. 46 – Stone soup – znovu přečíst, napsat v několika větách, o čem pohádka je (případně opět zhlédnout na youtube. Com).
    • Str. 54 – cv. 1, 2, 3 – do sešitu
  • Pracovní sešit:
    • Str. 38, 39, 42, 43
    • Str. 69, 70 – gramatika – opakovat
    • Str. 77, 78 – slovní zásoba – oddíl A, B, C, D, Culture, English across the curriculum, Revision, Your project – dopsat + nastudovat.

 ANGLICKÝ JAZYK (Vallová)

  • učit se základní anglická slovesa A-G
  • učit se rozhovor v restauraci, vlastní výběr z menu v učebnici
  • projít si v uč. zbytek celé 4. lekce, vypracovat zbytek lekce 4 v PS, opsat slovíčka 4 B-D
  • kontrola po návratu do školy, čemu nebudete rozumět, napište si a dovysvětlíme (gramatiku máte případně vzadu v PS), test na zákl. slovesa přesunut na nejbližší možný termín

ANGLICKÝ JAZYK (Štěrbová)

  • učebnice s. 47 - cv. 4a písemně do sešitu zezadu, s.48 - 49 - přečíst
  • dopsaná slovní zásoba do 4C (včetně)
  • pracovní sešit doplněný do str. 39
  • zápis do sešitu z přehledu mluvnice v prac.s. na str. 70/4.4 How much, how many