Domácí úkoly pro 5.A

Domácí úkoly 14.4. - 17.4. 2020

Český jazyk

Matematika

  • materiály ke stažení ZDE

 

Vlastivěda

Anglický jazyk

skupina p. učitelky Tomáškové

  • Doufám, že jste strávili příjemně Velikonoce, i když trochu netradičně.
  • Poslední dva týdny jsou o něco kratší (pracovně) – asi budete ještě něco dodělávat z minulého týdne, a tak si jen krátce vysvětlíme vazbu THERE IS/ THERE ARE. Již jsme ji měli minulý rok v učebnici.
  • zadání + odkazy v přiloženém souboru Word

skupina p. učitelky Štěrbové

1) kreslený diktát, poslouchej a nakresli obrázek: https://www.youtube.com/watch?v=BGlTMM3wZ-0

po nakreslení zkontroluj zde: https://www.youtube.com/watch?v=MFZfFT656tE

2) video o Velikonocích v Británii: https://www.youtube.com/watch?v=3fh6-C3S1hs

3) učebnice str. 55/6 - poslouchej a opakuj, str.56/1 - poslouchej+opakuj, cv.2 - poslouchej a rozhodni true/false, cv.3 - poslouchej + odpověz písemně

-        Poslechy na úložišti zde: https://ulozto.cz/tamhle/BvUn1UlsIZPL

4) z prezentace z minulého týdne opsat poslední dva snímky - There is/are otázky

5) pracovní sešit - str. 46-47 (kromě cv. 4,5)

4) slovní zásoba 5C - písemně

Prosím o zpětnou vazbu na sterbova.dagmar@zsbrve.cz. V případě potřeby mě kontaktujte telefonicky. Možné také konzultace přes Skype či WhatsApp.

skupina p. učitelky Jadrné

skupina p. učitele Kumstáta

  • stále platí práce zadaná minulý týden – do 14. 4. 2020

Přírodověda

Tělesná výchova

Školy jsou sice zavřené, ale projekt Sazka Olympijský víceboj jede dál.  Víme, že v rámci online výuky mají čeština nebo matematika přednost, zároveň je ale pravidelný pohyb teď důležitější než kdy jindy.

Náš tým připravil týdenní výzvy, do kterých se může zapojit úplně každý. Výzvy obsahují tři cviky, kterými se dostanete do formy pro jednotlivé disciplíny Sazka Olympijského víceboje. Každý pátek můžete změřit své síly se sportovci.

Počítáme s fair play přístupem, že děti budou uvádět reálné výsledky, kterých dosáhly. Navíc přidáme motivaci v podobě porovnání se známými sportovci, aby to byla větší zábava,“ řekl manažer projektu Richard Adamec.

Tak pojďme do toho! Týdenní výzva leh-sedy 

Domácí úkoly 6.4. - 10.4. 2020

Český jazyk

  • zájmena vztažná, neurčitá, záporná
  • PS: 35–36, uč. s. 99–100
  • Doporučuji učivo rozvrstvit tak, abyste se každý den věnovali jen jednomu druhu zájmen, nejlépe vždy začněte ústně cvičeními v učebnici a teprve poté pokračujte pracovním sešitem
  • Při procvičování využijte výuková videa a odkazy na elektronické učebnice, dále můžete využít vysvětlení rozdílu mezi často zaměňovanými druhy zájmen
  1. procvičování: dokument ČEŠTINA odkazy na videa a elektronické učebnice
  2. vysvětlení zájmen: ČESKÝ JAZYK – zájmena problematické jevy
  • pracovní list: ČESKÝ JAZYK PL zájmena 2  - řešení zaslat e-mailem do pátku 17. dubna 2020
  • e-testík: odkaz bude předán v úterý 8. dubna 2020
  • čtení: libovolné texty v čítance, vlastních knihách, elektronické čítance…

Matematika 

Vlastivěda

  • výkladová a výuková prezentace
  • do sešitu opsat zápis z poslední stránky prezentace
  • v prezentaci jsou uvedeny i odkazy na zdroje odkud čerpat další informace
  • e-testík: odkaz bude předán v úterý 8. dubna 2020

Anglický jazyk

skupina p. učitelky Tomáškové

  • zadání + odkazy v přiloženém souboru Wordu ZDE

skupina p. učitelky Štěrbové

1) napsat slovní zásobu 5B, následně procvičit na následujícím odkazu (LEARN - učí se, WRITE - píšou, SPELL -diktát, možnost hrát hry MATCH a GRAVITY) https://quizlet.com/197819365/project-1-unit-5-ab-flash-cards/

2) učebnice - str. 54/1 - poslech viz úložiště - poslouchej + opakuj

  • cv.2ab - poslech viz úložiště - písemně do sešitu
  • cv.3 - poslech viz úložiště, do sešitu stačí číslo a název pokoje, ve kterém se nachází
  • cv.5 - do sešitu

3) zápis (viz prezentace na úložišti) - opsat do sešitu pouze první 3 snímky

4) pracovní sešit - str. 44-45

5) ZNÁMKOVANÝ DÚ: nakreslit svůj pokoj a popsat alespoň 10 věcí, které se v něm nachází, následně pomocí vazby there is/there are a předložek popsat polohu alespoň 5 věcí, př. There is a computer on the desk., There are magazines next to the bed.

Odkaz na úložiště zde: https://ulozto.cz/tamhle/SCsvo03MnUa2

- Prosím o zaslání úkolu na sterbova.dagmar@zsbrve.cz, předmět: jméno+třída do 10.4. V případě potřeby mě kontaktujte telefonicky. Možno také konzultace přes Skype či WhatsApp.

skupina p. učitelky Jadrné

skupina p. učitele Kumstáta

  • Pomalu se dostáváme do 5.lekce – obsahem této lekce jsou základní předložky pro určení místa – AT, ON, IN a těm se v nadcházejícím týdnu budeme věnovat!!!
  • Prosím o zápis do sešitu nadpis : Předložky místa

AT-u, v, při (například:at the table-u stolu, či at the doctor´s – u doktora, at work – v práci)

IN – v (většinou se jedná o uzavřený prostor-například in the fridge – v lednici, in the hospital – v nemocnici)

ON – na (většinou označuje předmět, který na něčem leží-například: on the table – na stole, on the internet-na internetu, on the beach-na pláži)

UNDER – pod (například under the table-pod stolem)

NEXT TO – vedle (například next to my house – vedle mého domu)

IN FRONT OF – před (například in front of school – před školou)

BEHIND – za (behind you – za tebou, behind the house – za domem)

BETWEEN – mezi (between us – mezi námi, between two cities – mezi dvěma městy)

OPPOSITE – naproti (opposite the bank – naproti bance, opposite the door-naproti dveřím)

  • V učebnici na straně 52. a 53.,  kde 5. lekce začíná prosím o prostudování obrázků, podívat se na slovní zásobu ke cvičení 1 – My room
  • Prosím o překlad do sešitu cvičení č. 2 Look at Amy´s room!
  • Pomalu si můžete také opisovat novou slovní zásobu z lekce 5. do našich slovníčků, tu najdete vzadu v pracovním sešitě.
  • Předložky si také můžete prostudovat na internetu na tomto odkazu-pouštíme si ve škole a je to známý i-lector: https://www.youtube.com/watch?v=vONkR0Gg6-4
  • Prosím, kdyby někdo potřeboval něco vysvětlit : neváhejte zavolat 734 169 041, můžeme vše projít spolu, nebo si mě můžete najít na messengeru a můžeme se spojit přes videochat Jirka Kumstát! Všem jsem Vám k dispozici.Všechny Vás moc pozdravuju a ozvu se po velikonočních prázdninách s další porcí.

Tělesná výchova

Ani v této situaci bychom neměli zapomínat, jak je pohyb důležitý. Navozuje dobrou náladu, posiluje imunitu a fyzické zdraví. Každý den zařaďte do svého denního režimu libovolnou pohybovou aktivitu (dle svých možností) např.:

  • skákání přes švihadlo
  • chůze či běh do schodů
  • cvičení dle hudby
  • posilovací cvičení (na břišní svaly, svaly horních končetiny, zádové svaly…)
  • protahovací cvičení
  • cvičení rovnováhy
  • počítají se i domácí práce úklidové, čistící ….

Na youtube doporučuji např.:

  • sestavu cviků „POZDRAV SLUNCI“

https://www.youtube.com/watch?v=9pEsmtExPFY

  • zacvičte si s výsadkáři

https://youtu.be/jG5CBmocpXM

  • online lekce tance

http://www.degezetko.cz

  • cvičení s atlety

https://www.atletika.cz/aktuality/hybeme-se-s-atlety-lukas-hodbod/

https://www.atletika.cz/aktuality/hybeme-se-s-atlety-jan-fris/

Přeji příjemné dny, hodně sil a držte se! KK

Přírodověda

  • stále platí samostatná práce na téma: Životní prostředí (případně příroda) a já (odevzdání do 10. 4.)
  • zápisky do sešitu – viz. PŘÍLOHA

 

Domácí úkoly 30.3. - 3.4. 2020

Český jazyk

  • zájmena osobní, přivlastňovací, ukazovací, tázací
  • výuková prezentace
  • PS: 33 – 35, uč. s. 96 – 98
  • pracovní list ve Wordu; vyplněný zaslat zpět do pátku 3. dubna
  • e-testík

Matematika

  • materiály ke stažení ZDE

Vlastivěda

Tělesná výchova

Přírodověda

Anglický jazyk: skupina p. učitele Kumstáta

  • stále 4. lekce

 

Anglický jazyk: skupina paní učitelky Tomáškové

  • učivo - My room
  • možnost konzultace učiva, případné přezkoušení na Skype 

Anglický jazyk: skupina paní učitelky Štěrbové

  1. prosím ty, kteří mi neodevzdali úkol My typical day (min 10 vět o tom, jak vypadá váš typický den, vzor v učebnici str. 42) , aby tak učinili v elektronické podobě do 3.4.
  2. Quiz - present simple - zvolit interactive mode - poté se spustí kvíz, po skončení se zobrazí výsledek, vyfotit nebo uložit pomocí tlačítka PrtSc (print screen) a poslat na mail, odkaz zde: https://en.islcollective.com/video-lessons/daily-life-simple-present-tense
  3. napsat slovní zásobu 5A
  4. učebnice str. 52/1,2 - přečist
  5. tisk zápisu do sešitu: ZÁPIS- doplnit předložky (i s českým překladem) podle cv. 3a na str.52 v učebnici (kdo nemá možnost tisknout, tak cv. 3a překreslí do sešitu)
  6. pracovní sešit str. 42-43 (kromě cv. 4)
 Prosím o zpětnou vazbu domácích úkolů na sterbova.dagmar@zsbrve.cz. V případě potřeby mě kontaktujte telefonicky. Možno také konzultace přes Skype či WhatsApp.
 
Anglický jazyk: skupina p. učitelky Jadrné
 

Domácí úkoly 23.3. - 27.3. 2020

M: příprava

Př: zápisky - celosvětové problémy

Přd: rodina, slušné chování, majetek, rozpočet - pracovní list 

VL: zápisky

AJ: Další část úkolů – skupina p. učitelky Štěrbové

1) uč. str. 49/ cv. 2, 4 - písemně do sešitu (zezadu), str. 50/ cv. 1,2,3 - písemně do sešitu

2) pro lepší náladu si pustit příběh: https://www.youtube.com/watch?v=kAo4-2UzgPo, zkusit porozumět, zamyslet se a následně zkusit sepsat své vlastní myšlenky a postřehy - o čem příběh je, co se nám snažil sdělit, co znamená pro vás (možno v čj)

AJ: skupina p. učitelky Tomáškové

  • Procvičení přítomného prostého času Pracovní list 
  • možnost konzultace učiva, případné přezkoušení na Skype 

AJ: skupina p. učitelky Jadrné - práce do konce měsíce

  • Napsat a naučit slovíčka z lekce 4D a Culture.
  • Do sešitu zapsat: Přítomný čas prostý - krátké odpovědi

         Do you like tea? - Yes, I do.

         Does he work in a bank? - No, he doesn't.

         Dále opsat a přeložit 4 věty na straně 70 nahoře pod nadpisem Přeložte.

  • V učebnici projít učivo na str. 46 - 48.
  • Do sešitu napsat Musical instruments 
            Na str. 49 vybrat 6 hudebních nástrojů, nakreslit je do sešitu a správně k nim napsat anglický název. - ofotit a poslat na adresu jadrna.jana@zsbrve.cz.
  • PS: Dodělat cvičení do strany 41.
  • Vyplnit pracovní list a poslat ho do 3. 4. na adresu jadrna.jana@zsbrve.cz
  • A něco na zpestření: https://www.youtube.com/watch?v=UZSRYKWHwkw

Tělesná výchova

  • Máme možnost po dobu 30 dní využít zdarma zábavné online lekce tance, doporučuji: http://www.degezetko.cz
  • Ani v této situaci bychom neměli zapomínat, jak je pohyb důležitý. Navozuje dobrou náladu, posiluje imunitu a fyzické zdraví.

Přeji hodně sil, držte se!

Domácí práce na týden od 16. 3. 

Doplňujte koncovky.

Pavlov_ sestry jsou na výletě. Vyprávěl sestrám o Pavlov_. Strýcov_ ps_ se rozštěkal_. Psi štěkal_ strýcov_ pod okny. Přinesl krmení pro strýcov_ ps_. Karlov_ králíci běhal_ po dvoře. Přijel jsem si pro Karlov_ králíky. O Karlov_ víme, že se dobře stará o králík_. Okouzlil_ nás houslistov_ melodie. Potlesk v sále patřil houslistov_.

Četl jsi Nerudov_ Malostranské povídky? Ve škole se učíme o Erbenov_. O Václavu Čtvrtkov_ víme, že psal pohádky pro děti. Líb_  se mi Verneov_ knihy. Zaujal_ mě Sekorov_ příběhy Ferdy mravence. Už moje babička v dětstv_ četla Karafiátov_ Broučky. Zásluh_ o vznik české dětské literatury patří právě Janu Karafiátov_.

Doplňte.

Jedl_ jsme hověz_ polévku. Velm_ jsme si pochutnal_ na hus_ pečeni. Zdatn_ chlapci potřebuj_ vydatnou stravu. Prav_ včel_ med je léčiv_. Citronov_ nápoj je chutn_ a zdrav_. Zdvořil_ host poděkoval za pohoštěn_. Jste, žáci, také zdvořil_? Místnost byl_ v_zdobena b_l_m_ a fialov_m_ květy. Od stolů k nám doléhal vesel_ sm_ch. Ke dveřím přicházel_ vesel_ mládenci, bav_l_ se v_právěním neobv_klých příběhů.

Celé léto na lukách cvrkal_ cvrčci. Ranní mlh_ se rozpl_nul_. P_lné včel_ nosil_ do úlů sladké šťáv_. V rozsáhl_ch les_ch rostlo mnoho jedl_ch hub. Černé straky hledal_, kde b_ co našl_. V trávě mez_ pařez_ kličkoval_ v_plašen_ zajíci. Mlad_ slab_ stromek se oh_bal ve větru. Pozoroval_ jsme někol_k motýlů s barevn_m_ leskl_m_ křídl_.

V neděl_ se děti v_pravil_ do divadla. Před nimi se ob_vila třp_tící se královská síň. Ozařoval_ ji žárovky a skryté světlomet_. Vzadu stál_ trůny, které čekal_ na krále a královnu. Náhle se otevřel_ brány. Na jev_ště vstoup_l_ trubači. Přitiskl_ trubky ke rtům a zatroub_l_. Po nich vstoup_l_ královští manželé. Za nimi vešl_ tři princezny. Měl_ zlaté vlas_ a třp_tivé šat_. Když král usedl, posadil_ se na křesla i princezny. Op_t zazněl_ trubky a do síně vstoupil_ rytíř_. Hluboce se poklonil_ královské rodině a usmál_ se na princezny. Král potom sp_šně pokynul rukou. Ozval_ se tlumené tóny skryté hudb_ a rytíři zahájil_ ples. 

- do sešitu zapsat:

Přítomný čas prostý

- oznamovací věty

- (opsat věty z tabulek na s. 69, opsat a přeložit 2 věty ve cvičení Přeložte)

- zápor (opět opsat věty z tabulky na s. 69, opsat a přeložit 2 věty ve cvičení Přeložte)

- otázky (opsat tabulku 4.5 s. 70)

- projít učivo v učebnici s. 44-45

- vypracovat cvičení v pracovním sešitě s. 36-37

11.3.2020

Český jazyk

Toto je zadání látky do konce března.

Přídavná jména

  • procvičování skloňování přídavných jmen – dle učebnice s. 70 -79
  • do domácího sešitu – uč. 78/6,  78/1a 79/6

Slovesa

  • dle učebnice s. 81 – 95
  • do školního sešitu zezadu zapsat do tabulky z učebnice
    • 90/psaní koncovek příčestí činného v přísudku
    • 92/ tvary rozkazovacího způsobu
    • 93/ tvary podmiňovacího způsobu + opsat tabulku Přehled tvarů podmiňovacího způsobu + tyto tvary naučit
  • pracovní sešit
    • 27/5, 6, 7
    • 28/celá
    • 30/celá
    • 31/celá
    • 32a/3, 4, 5
    • 32b/celá
    • 4/7
    • 6/17

Vlastivěda

  • Toto je zadání látky do konce března.
  • Doporučuji – Dějiny udatného českého národa
  • Výpisky prosím pište stručné (kdo, kdy, kde, co, jak, proč, výsledek)
  • Pracovní sešit máme nový – zelený.
  • pročíst v učebnici s. 7 +  do sešitu udělat zápisky – stručné dle textu v učebnici
    • Život ve středověku
    • Nástup Habsburků na český trůn
  • učebnice s. 8 – opsat poslední tři otázky do sešitu + odpovědět
  • učebnice s. 9
    • pročíst – Bitva na Bílé hoře + stručné výpisky
    • PS 4/celá
  • učebnice s. 10 - 11 - 
    • pročíst
    • do sešitu zapsat otázky + odpovědi
      • Jak se lišil život na zámku od života na vesnici?
      • Jakým způsobem žili lidé ve městech?
  • učebnice s. 12 – 13
    • zápis do sešitu – co je baroko, druhy staveb, typické znaky, památky v ČR
    • PS 5/celá
  • učebnice s. 14 – 15
    • zápis do sešitu – kdo byl J. A. Komenský, co navrhoval, druhy škol, kdo do nich chodil, co se učilo, jakým jazykem…
    • PS 6/celá

-          učebnice s. 17 – 21

  • zápis do sešitu
    • Osvícenství - co bylo osvícenství, v co osvícenci věřili
    • Marie Terezie – dynastie, co zavedla, reformy
    • Josef II. – dynastie, co zavedl, reformy
    • Život na vesnici – rozdělení venkovanů, jak vypadaly domy, co lidé jedli, jak se oblékali, zvyky, práce na poli
  • PS 7/celá, 8/celá
  • PS 9/1,2

Anglický jazyk

skupina p. učitele Kumstáta

  • dodělat pracovní sešit 4. lekce a opsat slovní zásobu 4. lekce z pracovního sešitu
  • dokončit 4. lekci v pracovním sešitě, všechna cvičení od str. 36 až 41 – učivo: přítomný čas prostý

     

  • dále opsat celou slovní zásobu 4. lekce do svých slovníčků

skupina p. učitelky Štěrbové

  • uč. s. 45 - do sešitu na gramatiku přepsat tabulku 5a, s 46 - přečíst, s. 47 - přepsat tabulky 3a a 4 - pomůže přehled mluvnice v pracovním sešitě s. 69-70, s. 48 - cv. 1ab+2 - písemně dozadu do sešitu
  • dopsaná slovní zásoba lekce 4 - celá
  • pracovní sešit vyplněný do str. 41

 skupina p. učitelky Tomáškové

  • dodělat lekci 4 – učebnice i pracovní sešit
  • toto je zadání látky do konce března
  • učebnice:
    • Str. 46, 47 – přečíst – cv. 3, cv. 4 – tabulky do sešitu, cv. 3b, 5a písemně do školního sešitu
  • Str. 47/cv. 6 – napsat otázky na jednotlivé body v tabulce, odpovědět za sebe (př. Do you play the guitar? No, I don’t.)
  • Str. 48 – Sport – cv. 1 – do sešitu, cv. 2 – do sešitu
  • Str. 49 – Musical instrument – cv. 2 – tabulka do sešitu
  • Str. 50 – Revision – přítomný prostý čas – cv. 1, 2 – do sešitu
  • Str. 51 – Free time – napsat 4 věty do sešitu, co děláš ve svém volném čase (nadpis Free time)

pracovní sešit:

  • str. 36, 37, 38, 39, 40, 41
  • str. 69, 70 – gramatika – nastudovat
  • str. 76 – slovní zásoba – oddíl A, B, C, D, Culture, English across the curriculum – do slovníčku + nastudovat.

skupina p. učitelky Jadrné

  • Opakovat určování času, předložky, přítomný čas prostý - učebnice do strany 43 včetně. 
  • Pracovní sešit: vypracovat cvičení ze stran 34 a 35. Napsat a naučit slovíčka 4C, opakovat již probranou slovní zásobu.
  • Využít přehled mluvnice v PS s.69 a cvičení z CD-ROM.       

Matematika

  • práce do 20. 3.
  • procvičovat písemné sčítání, odčítání, násobení, dělení jednociferným a dvojciferným dělitelem (kdekoliv v učebnici)
  • počítání se zlomky – učebnice 123 – 126
  • opakovat převody jednotek délky, objemu, času
  • pracovat do školního sešitu nebo na papír

Přírodověda

Tělesná výchova

1. Zacvičte si každý den alespoň 5krát sestavu cviků „POZDRAV SLUNCI“ 
https://www.youtube.com/watch?v=9pEsmtExPFY
- až se sejdeme na hodině TV ve škole, společně si tuto sestavu zacvičíme a ohodnotíme.

2. Každý den zařaďte do svého denního režimu libovolnou pohybovou aktivitu (dle svých možností) např.:

  • Skákání přes švihadlo
  • Chůze či běh do schodů
  • Cvičení dle hudby
  • Posilovací cvičení (na břišní svaly, svaly horních končetiny, zádové svaly…)
  • Protahovací cvičení
  • Cvičení rovnováhy
  • Počítají se i domácí práce úklidové, čistící ….

Nezapomínejte – VE ZDRAVÉM TĚLE, ZDRAVÝ DUCH!!!
Těším se na společné cvičení ve škole, mějte příjemné dny Kamila Kohoutová