Domácí úkoly pro 4.B

 

Učivo od 15. – 19. 6. 2020

ČJ

PS 2. díl. s.36-38 (bez dopisu).

Na s. 37 vynechejte cv. 1 nahoře.

 

 

 

Odkazy

https://www.youtube.com/watch?v=2hoOJ0LYnIw

https://www.youtube.com/watch?v=jmaocPm3r5s

https://www.youtube.com/watch?v=JjsXd1Qyvao

 

 

 

- procvičování

http://dum.zsamskrovi.cz/cj-test-vy_32_inovace_133

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/koncovky-podstatnych-jmen

 

 

 

Učebnice „vodník“ s. 89 – 92 žluté rámečky (důkladně přečíst texty v rámečcích), ústně s. 89 cv. 1, 2. s. 91 cv. 3. 

Písemně: do sešitu s. 91 cv. 4

Výklad:

 https://www.zs3chodov.cz/download.php?idx=1726

https://www.pravopisne.cz/2009/12/shoda-2/

https://www.mojecestina.cz/article/2008081801-shoda-prisudku-s-podmetem

 

Čítanka: s. 144

„Chlap, děd, vnuk, pes a hrob“

 

Proveď krátký zápis do sešitu – Název ukázky, autor, ústně odpověz na otázky 1.- 5.  Nakresli jednoduchou ilustraci.

 

M

Procvičujeme a opakujeme učivo 4. ročníku.

Učebnice

Písemné dělení– písemně s. 150 cv. 9, 151 cv. 24

 

Geometrie – 

Viz pracovní list

Výklad:

https://www.youtube.com/watch?v=2u9h67FEiEw

https://www.youtube.com/watch?v=w7hxR7Kf4o4

https://www.youtube.com/watch?v=zwbE7kwoa5Q

Procvičování:

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-nasobeni-dvojcifernym-cinitelem

Geometrie:

https://www.youtube.com/watch?v=M2vdMosWMCI

https://www.youtube.com/watch?v=dHa_DFyjB1U

https://www.youtube.com/watch?v=yYJ7UzYnpV4

Přečti si v učebnici s. 71 – 73.  Ústně odpověz na otázky 1. -5. na s. 73 (dole).

V pracovním sešitě vypracuj s. 35

Výklad:

https://www.youtube.com/watch?v=qRLkzoXikag

https://www.youtube.com/watch?v=OLZ7WADv1Rs

https://www.youtube.com/watch?v=r8fjqyjDGVo

https://www.youtube.com/watch?v=LQTj3dkwDm0

 

Vl

Téma: První Habsburkové na českém trůně.

 Přečti si v učebnici s. 41 a 42.

Pracovní sešit s. 22

Zápisky k vytištění:

 

Výuková prezentace:

https://slideplayer.cz/slide/13084175/

 

První Habsburkové na českém trůně

 

 

Dějiny udatného českého národa

Díly: č. 51 a 52 

 

 Zápis 

 

AJ

 

OPAKOVÁNÍ/PROJEKT

 

  • procvičovat slovní zásobu:
  1. https://quizlet.com/410807667/flashcards
  2. https://quizlet.com/510022715/flashcards
  3. https://quizlet.com/511131057/flashcards
  4. https://quizlet.com/408351248/flashcards
  5. https://quizlet.com/406480525/flashcards¨
  6. https://quizlet.com/396007703/flashcards
  7. https://quizlet.com/394499453/flashcards¨
  1. drinks
  2. drinks answers
  3. cooking
  4. cooking answers
  5. clothes
  6. clothes answers
  7. freetime activities
  8. freetime activities answers
  • seznámit s projektem, na kterém budou pracovat do konce týdne:
-        název projektu PEOPLE AND THEIR JOBS

-        obsah: vytvořit plakát s postavami lidí v různých zaměstnáních – donesou si fotografie, výstřižky z časopisů, nebo můžou kreslit, nalepí na čtvrtku a připojí jednoduchý popis,

např. This is Mr/Mrs/Miss (vymyslí jméno)… She/He is a (povolání)… She/He works (např. at a bakery, sells rolls and bread apod.)

 

Klasifikované úkoly:

M- Geometrie – souhrnné opakování

 

 Napište, jak se máte, co děláte a jak Vám jde učení. Komu něco nejde, zkusím poradit po emailu nebo telefonicky. Všem dětem, které píší, pracují a komunikují moc děkuji, jste šikulky! Co se týká splnění množství učiva, termíny jsou orientační, pokud něco z oprávněných důvodů nestíháte, doděláte až to půjde. Moc děkuji rodičům za skvělou spolupráci.

 

Někteří žáci se již přihlásili do Microsoft Teams, gratuluji, jste šikulky. Nyní si už můžeme psát, telefonovat, a dokonce popovídat přes kameru! Kdo budete tápat v úkolech, nebojte se ozvat, jsem tu pro Vás! Zadávané úkoly nyní najdete také v Microsoft Teamsu (v třídním chatu).

 

Učivo od 8. – 12. 6. 2020

ČJ

PS 2. díl. s.35, 36

 

 

Odkazy - procvičování

http://dum.zsamskrovi.cz/cj-test-vy_32_inovace_133

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/koncovky-podstatnych-jmen

 

 

Učebnice „vodník“ s. 88 – 90 žluté rámečky (důkladně přečíst texty v rámečcích), ústně s. 88 cv. 1, s. 90 cv. 1, 3. 

Písemně: do sešitu s. 88 cv.2, s. 89 cv. 6, s. 90 cv. 2, s. 90 cv. 4

Výklad:

 https://www.zs3chodov.cz/download.php?idx=1726

https://www.pravopisne.cz/2009/12/shoda-2/

https://www.mojecestina.cz/article/2008081801-shoda-prisudku-s-podmetem

 

Čítanka: s. 141

„Tajemství vodního příkopu“

 

Proveď krátký zápis do sešitu – Název ukázky, autor, ústně odpověz na otázky 1.- 5.  Nakresli jednoduchou ilustraci.

 

M

Procvičujeme a opakujeme učivo 4. ročníku.

Učebnice

Písemné násobení– písemně s. 85 cv. 2, s. 87 cv. 18, s. 87 cv 21

 

Geometrie – 

Osa úsečky + střed úsečky. Přečti si s. 88. Narýsuj: s. 88 cv. 3

Výklad:

https://www.youtube.com/watch?v=2u9h67FEiEw

https://www.youtube.com/watch?v=w7hxR7Kf4o4

https://www.youtube.com/watch?v=zwbE7kwoa5Q

Procvičování:

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-nasobeni-dvojcifernym-cinitelem

Geometrie:

https://www.youtube.com/watch?v=M2vdMosWMCI

https://www.youtube.com/watch?v=dHa_DFyjB1U

https://www.youtube.com/watch?v=yYJ7UzYnpV4

Ekosystém: Člověk a potok a řeka

Přečti si v učebnici s. 69. odpověz si na otázky 1. – 6.

Pracovní sešit s. 32, s. 33 cv. 7.

Výklad:

https://slideplayer.cz/slide/14170837/

https://slideplayer.cz/slide/13738710/

ekosystém potok

ekosystém potoků a řek

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11453892072-magicke-hlubiny/316298380100001-reky-a-potoky/

 

Vl

Téma: Husitské války + České země po husitských válkách

 Přečti si v učebnici s. 38 a 39. Odpovídej ústně na otázky s. 39 (1. - 4.)

Pracovní sešit s. 21

 

Výuková prezentace:

http://historie.lusa.cz/obdobi-po-husitskych-valkach/

Dějiny udatného českého národa

https://www.youtube.com/watch?v=Sj2EMoZ8nTg

https://www.youtube.com/watch?v=t-kNdZW5dIU

https://www.youtube.com/watch?v=t-kNdZW5dIU

https://www.youtube.com/watch?v=cgBOZsnjBok

https://slideplayer.cz/slide/13125782/

https://www.youtube.com/watch?v=NEf2teQqP4g

 http://rysava.websnadno.cz/valstiveda_4.roc/vl4_dejepis_ano_ne_06.htm

 

 

 Zápis (příloha) 

 

AJ

 

Klasifikované úkoly:

Vl – Pracovní sešit s.21

ČJ – Pracovní list (ČJ 2)

M – Pracovní list (M 2)

 

 Napište, jak se máte, co děláte a jak Vám jde učení. Komu něco nejde, zkusím poradit po emailu nebo telefonicky. Všem dětem, které píší, pracují a komunikují moc děkuji, jste šikulky! Co se týká splnění množství učiva, termíny jsou orientační, pokud něco z oprávněných důvodů nestíháte, doděláte až to půjde. Moc děkuji rodičům za skvělou spolupráci.

 

Někteří žáci se již přihlásili do Microsoft Teams, gratuluji, jste šikulky. Nyní si už můžeme psát, telefonovat, a dokonce popovídat přes kameru! Kdo budete tápat v úkolech, nebojte se ozvat, jsem tu pro Vás! Zadávané úkoly nyní najdete také v Microsoft Teamsu (v třídním chatu).

 

 

Učivo od 1. – 5. 6. 2020

ČJ

PS 2. díl. s.33, 34

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkazy

 Procvičování

 

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/veta-souveti/vetne-vzorce/cviceni1.htm

http://www.brumlik.estranky.cz/file/858/vzorcevet.htm

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/4.rocnik/stavba-vety/stavba5.htm

 

Učebnice „vodník“ s. 87 – 88 žluté rámečky (důkladně přečíst texty v rámečcích), ústně s. 87 cv. 1, 2 

Písemně: do sešitu s. 88 cv. 1,2 

Výklad:

https://www.youtube.com/watch?v=zHbkttnvTXc

https://www.youtube.com/watch?v=c2YtK53lipo

https://www.youtube.com/watch?v=V3jLqt1SkHE

https://www.youtube.com/watch?v=f_8Ehf0dfY0

 

https://www.youtube.com/watch?v=VAWEDHmn15c

https://www.youtube.com/watch?v=e3WYxID1ABw

 

 

Čítanka: s. 139

„Podivná proměna Bruna Jenkinse“

 

Proveď krátký zápis do sešitu – Název ukázky, autor, ústně odpověz na otázky 1.- 2.  Nakresli jednoduchou ilustraci.

 

M

Procvičujeme a opakujeme učivo 4. ročníku.

Učebnice

Převody jednotek– písemně s. 61, cv. 6, s. 67 cv. 11, s. 81 cv. 14, s. 94 cv. 6, s. 98 cv. 2, s. 101 cv. 3

 

Geometrie – rovnoběžky: s. 44 cv. 3, kolmice: s. 57 cv.5

Procvičování:

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/prevody-jednotek

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/prevody-jednotek

https://www.jednotky.cz/ 

  https://www.youtube.com/watch?v=9gdtWCR7JAs

 https://www.youtube.com/watch?v=pcDGjNDxZnM

 

Geometrie:

https://www.youtube.com/watch?v=M6TKQh9Z4iA

https://www.youtube.com/watch?v=FD2iRByTfOI

https://www.youtube.com/watch?v=7IovmIvaRIE

https://www.youtube.com/watch?v=m95yzpOv_Rg

Ekosystém: Rybník

Přečti si v učebnici s. 66. odpověz si na otázky 1. – 5.

Přečti si s. 67 až 69 (Potok a řeka), vypiš si z rámečků živočichy (s. 68 a s. 69)

Pracovní sešit s. 32, s. 33 cv. 4,5,6.

Výklad:

https://slideplayer.cz/slide/14170837/

https://slideplayer.cz/slide/13738710/

ekosystém potok

ekosystém potoků a řek

 https://www.youtube.com/watch?v=IV5IfsIahPA

https://www.youtube.com/watch?v=NS10_l7jU50

Vl

Téma: Husitské války. Důkladně si přečti

 

Pracovní sešit s. 20

 

Výuková prezentace:

Dějiny udatného českého národa

https://www.youtube.com/watch?v=Sj2EMoZ8nTg

https://www.youtube.com/watch?v=t-kNdZW5dIU

https://www.youtube.com/watch?v=t-kNdZW5dIU

https://www.youtube.com/watch?v=cgBOZsnjBok

 

https://slideplayer.cz/slide/13125782/

https://www.youtube.com/watch?v=NEf2teQqP4g

 

 

 

 Zápis (příloha) Husitské války

 

AJ

 

Klasifikované úkoly:

 

Napište, jak se máte, co děláte a jak Vám jde učení. Komu něco nejde, zkusím poradit po emailu nebo telefonicky. Všem dětem, které píší, pracují a komunikují moc děkuji, jste šikulky! Co se týká splnění množství učiva, termíny jsou orientační, pokud něco z oprávněných důvodů nestíháte, doděláte až to půjde. Moc děkuji rodičům za skvělou spolupráci.

 

Někteří žáci se již přihlásili do Microsoft Teams, gratuluji, jste šikulky. Nyní si už můžeme psát, telefonovat, a dokonce popovídat přes kameru! Kdo budete tápat v úkolech, nebojte se ozvat, jsem tu pro Vás! Zadávané úkoly nyní najdete také v Microsoft Teamsu (v třídním chatu).

 

 

Učivo od 25. – 29. 5. 2020

ČJ

PS 2. díl. s.31, 32

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkazy

 

Procvičování

 

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/veta-souveti/vetne-vzorce/cviceni1.htm

http://www.brumlik.estranky.cz/file/858/vzorcevet.htm

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/4.rocnik/stavba-vety/stavba5.htm

 

Učebnice „vodník“ s. 82 – 86 - žluté rámečky (důkladně přečíst texty v rámečcích), ústně s. 82 cv. 1, 2 a 3. s. 83 cv. 7, s. 84 cv. 1, 11, s. 85 cv. 1,2.

 

Písemně: do sešitu s. 84 cv. 9, 10. 76. cv. 2, s. 85 cv.3

 

Výklad:

https://www.youtube.com/watch?v=VAWEDHmn15c

https://www.youtube.com/watch?v=e3WYxID1ABw

https://www.youtube.com/watch?v=_jB-4nJ8LxQ

https://www.youtube.com/watch?v=vEaUKt5H22Y

https://www.youtube.com/watch?v=pJRyrQchCs0

 

Čítanka: s. 137

„V zajetí vlhké smrti“

 

Proveď krátký zápis do sešitu – Název ukázky, autor, ústně odpověz na otázky 1.- 4.  Nakresli jednoduchou ilustraci.

 

M

Procvičujeme a opakujeme učivo 4. ročníku.

Učebnice – písemně s. 41, cv. 5, s. 42 cv. 7, s. 48 cv. 2, s. 49 cv. 11

 

Geometrie: s. 35 cv. 3, s. 39 cv. 4

Procvičování:

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/prevody-jednotek

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/numerace-do-1000000

https://skolakov.eu/matematika/4-trida/numerace-do-1_000_000/snehova-nadilka/priklady1.htm

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-scitani-a-odcitani-nad-10000

 

 

 

 

 

Ekosystém: Rybník

Přečti si v učebnici s. 66. odpověz si na otázky 1. – 5.

Přečti si s. 67 až 69 (Potok a řeka), vypiš si z rámečků rostliny (s. 68)

Pracovní sešit s. 32 cv. 1

Výklad:

https://slideplayer.cz/slide/14170837/

https://slideplayer.cz/slide/13738710/

ekosystém potok

ekosystém potoků a řek

 

Vl

Téma: Husitské války. Důkladně si přečti

 

Pracovní sešit s. 19

 

Výuková prezentace:

Dějiny udatného českého národa

https://www.youtube.com/watch?v=Sj2EMoZ8nTg

https://www.youtube.com/watch?v=t-kNdZW5dIU

https://www.youtube.com/watch?v=t-kNdZW5dIU

https://www.youtube.com/watch?v=cgBOZsnjBok

 

https://slideplayer.cz/slide/13125782/

https://www.youtube.com/watch?v=NEf2teQqP4g

 

 

 

 

 

AJ

AJ – Mgr. Štěrbová

Pro děti, které zůstávají doma, platí stejné zadání s vynecháním práce ve dvojicích. Sandwich si můžete vyrobit doma a pochlubit se výsledkem na mail sterbova.dagmar@zsbrve.cz.

Pro děti ze 4.B – online výuka v pondělí od 10:00.

Pro děti ze 4.C+D – online výuka v pondělí od 9:00.

 

UNIT 26

1.hodina

UČEBNICE

  • napsat novou slovní zásobu – 69/5
  • str.68/1 – poslouchají a ukazují (poslech v příloze, děti doma by měly mít poslech stažený)
  • str. 68/2 – dvojice, ptají se navzájem na to, co dělají lidé na obrázku

 

PRACOVNÍ SEŠIT

  • str.68/1 – seřazují věty do správného pořadí
  • str. 68/2 – popisují narozeninovou oslavu
2.hodina

 

UČEBNICE

  • str. 69/3 – připraví si menu na piknik, do sešitu 4 sloupce nadepsané Fruit, Vegetables, Food, Drinks – ke každému se snaží napsat alespoň 3 věci, poté si ve dvojicích navzájem přečtou své suroviny

 

PRACOVNÍ SEŠIT

  • str. 69/3 – doplní příslušná slova, poté rozřazují

 

Další hodinu budou psát postup na výrobu sandwiche, je možné jim navrhnout, aby si donesli suroviny a budou si sandwiche vyrábět.

3.hodina

  • pustit písničku: https://www.youtube.com/watch?v=mK4O8hi30UA

 

UČEBNICE

  • str.69/4 – přečtou si postup výroby sandwiche, poté do sešitu napíšou postup na svůj sandwich
  • inspirace na výrobu: https://www.youtube.com/watch?v=AIbXYe27big

 

Volitelné: sednou si do menších skupin, každý střídavě bude vyrábět svůj sandwich a při tom popisovat.

 

PROCVIČOVÁNÍ

  • slovní zásoba: https://quizlet.com/410807667/unit-26-flash-cards/

 

Klasifikované úkoly:

ČJ – Opakování 1 

M – Zaokrouhlování 1

 

Napište, jak se máte, co děláte a jak Vám jde učení. Komu něco nejde, zkusím poradit po emailu nebo telefonicky. Všem dětem, které píší, pracují a komunikují moc děkuji, jste šikulky! Co se týká splnění množství učiva, termíny jsou orientační, pokud něco z oprávněných důvodů nestíháte, doděláte až to půjde. Moc děkuji rodičům za skvělou spolupráci.

 

Někteří žáci se již přihlásili do Microsoft Teams, gratuluji, jste šikulky. Nyní si už můžeme psát, telefonovat, a dokonce popovídat přes kameru! Kdo budete tápat v úkolech, nebojte se ozvat, jsem tu pro Vás! Zadávané úkoly nyní najdete také v Microsoft Teamsu (v třídním chatu).

Tělesná výchova:

  • Týdenní výzva (25. - 31. května) T-běh s badmintonistou Adamem Mendrekem. Své výsledky nezapomeňte zapsat na kartu žáka. Disciplína pro hbitost a výbušnost. Nejdříve začněte našimi průpravnými cviky a pak si změřte, jaký uděláte výkon v této disciplíně. Budete moci poměřit své síly s předním českým badmintonistou Adamem Mendrekem, jehož výsledek zveřejníme na sociálních sítích a na webu v pátek v pátek 29. května.
  • https://www.youtube.com/watch?v=1gM_KdsqE48

 

 

Učivo od 18. – 22. 5. 2020

ČJ

PS 2. díl. s.29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sloh s. 30 cv. 2

Odkazy

 

Procvičování

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/slovesny_zpusob1.htm

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/slovesa-4-trida

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/slovesa/mluvnicke-kategorie/cviceni1.htm

https://www.umimecesky.cz/cviceni-casovani-sloves

https://www.umimecesky.cz/tetris-slovesa-cas-2-uroven?source=search#

 

 

 

Učebnice „vodník“ s. 74 – 76 - žluté rámečky (důkladně přečíst texty v rámečcích), ústně s 74 cv. 1 a 2, s.75 cv. 3

Písemně: Testík – slovesný způsob, do sešitu s. 74 cv. 4, s. 75 cv. 4, 76. cv. 2

 

Výklad:

https://www.youtube.com/watch?v=kXf_ajYadFA

https://www.youtube.com/watch?v=26pn88HttBs

https://www.youtube.com/watch?v=nGxxpczHViA

 

Čítanka: s. 134

„Nebe pod zemí“

 

Proveď krátký zápis do sešitu – Název ukázky, autor, ústně odpověz na otázky 1.- 4.  Nakresli jednoduchou ilustraci.

 

M

Učebnice – písemně s. 151, cvičení 24, slovní úlohy s. 129 cv.20,22,24. Převody jednotek: s. 129 cv. 23

 

Zopakuj si dělení

Písemně: s. 80 cv. 6

Procvičování:

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/prevody-jednotek

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/numerace-do-1000000

https://skolakov.eu/matematika/4-trida/numerace-do-1_000_000/snehova-nadilka/priklady1.htm

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-scitani-a-odcitani-nad-10000

 

 

 

 

 

Ekosystém: Rybník

Přečti si v učebnici s. 63- 65. Zapiš si do sešitu rámečky Živočichové – bezobratlí a obratlovci.

Pracovní sešit. s. 31

Výklad:

https://www.youtube.com/watch?v=TS_zQqqui28

https://www.youtube.com/watch?v=uwejoqEKPxA

 

https://slideplayer.cz/slide/11304879/

 

 

https://www.zsloucka.cz/e_download.php?file=data/editor/136cs_2.pdf&original=Ekosyst%E9m%20rybn%C3%ADk.pdf

https://slideplayer.cz/slide/12640353/

Vl

Téma: Život ve středověku. Důkladně si přečti v učebnici s. 33.

Zkus odpovědět na otázky. Můžeš použít výpisky, pokud nebudeš znát odpověď.

 

 

Výuková prezentace:

https://slideplayer.cz/slide/12431454/

https://brumlik.estranky.cz/clanky/vlastiveda/4.rocnik/zivot-ve-stredoveku.html

https://docs.google.com/presentation/d/1rj1ngYYN8nSBkM4ifHDZ-D2T-hFyflyWuiEenJDiU7E/pub?start=false&loop=false&delayms=3000&slide=id.i35

Dějiny udatného českého národa

– příslušné díly na tomto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=s4P12GnNCb4&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv

 

 

 

AJ

AJ – Mgr. Štěrbová

UNIT 25

UČEBNICE

  • napsat novou slovní zásobu – 67/4
  • str.66/1 – podívej se na obrázky, přečti slova a následně napiš kdo co umí, používej sloveso can, př. A lizard can run fast.
  • str.66/2 – přečti si všechny výrazy poté napiš 4 věty o tom, které z aktivit umíš a které neumíš, př. I can run 5km. I can´t use a computer.
  • str.67/3 – přečti si text a uhodni o které zvíře se jedná

PRACOVNÍ SEŠIT

  • str. 66-67

-u cv. 1 si vyber 5 libovolných lidí ze svého okolí a napiš o nich, co umí nebo neumí, pokud máš možnost, zeptej se jich, zda to platí a následně zakroužkuj RIGHT nebo WRONG

-cv. 3 – do tabulky si napiš 16 dovedností nebo činností, které umíš, př. swimming, skating…, pokud máš možnost, zahraj si s někým bingo

PROCVIČOVÁNÍ

Pracovní sešit posílejte pouze v případě zájmu o kontrolu, jinak posílat nemusíte.

 

 

AJ - Mgr. Jadrná

  • V úterý 19. 5. v 8,30 hodin si zkusíme online výuku na Teamsech (dobrovolně).
  • Zopakuj si téma 6 People – vypracuj v PS cvičení na str. 60 a 61 (v 1. a 5. cvičení piš slovesa-např. learn, watch TV,…, ve 3. cvičení piš věty-např. Teachers teach children.)
  • Zopakuj si: Can you (swim)? = Umíš (plavat)?, I can = umím, I can´t = neumím,
  • Poslechni si písničku a třeba si i zazpívej: https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo(vpravo dole si můžeš pustit slova).
  • v PS str. 66 cvičení 2
  • Napiš a nauč se slovíčka lekce 25 – učebnice str.67

Klasifikované úkoly:

Vl – Pracovní sešit s. 18

ČJ – Pracovní list – slovesa opakování 

 

Napište, jak se máte, co děláte a jak Vám jde učení. Komu něco nejde, zkusím poradit po emailu nebo telefonicky. Všem dětem, které píší, pracují a komunikují moc děkuji, jste šikulky! Co se týká splnění množství učiva, termíny jsou orientační, pokud něco z oprávněných důvodů nestíháte, doděláte až to půjde. Moc děkuji rodičům za skvělou spolupráci.

Někteří žáci se již přihlásili do Microsoft Teams, gratuluji, jste šikulky. Nyní si už můžeme psát, telefonovat, a dokonce popovídat přes kameru! Kdo budete tápat v úkolech, nebojte se ozvat, jsem tu pro Vás! Zadávané úkoly nyní najdete také v Microsoft Teamsu (v třídním chatu). 

 

Tělesná výchova

  • Týdenní výzva (18. - 24. května) skok z místa s halovou mistryní Evropy Denisou Helceletovou (Rosolovou). Své výsledky nezapomeňte zapsat na kartu žákaTato disciplína Olympijského diplomu testuje ohebnost dolních končetin. Dostaňte se do formy našimi průpravnými cviky a pak si změřte, jaký výkon uděláte v této disciplíně. Můžete poměřit síly s Denisou Helceletovou (Rosolovou), její výsledek zveřejníme na sociálních sítích a na webu v pátek 22. května.
  • https://www.youtube.com/watch?v=ce_06rEGHC8

 

Učivo od 11. – 15. 5. 2020

ČJ

PS 2. díl. s.26, 27, 28

Odkazy

Výklad:

https://www.youtube.com/watch?v=aeBpdy5C5Ak

https://www.youtube.com/watch?v=b0BftgpKATo

https://slideplayer.cz/slide/2297524/

procvičování

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/slovesa/mluvnicke-kategorie/cviceni1.htm

https://www.umimecesky.cz/cviceni-casovani-sloves

https://www.umimecesky.cz/tetris-slovesa-cas-2-uroven?source=search#

 

 

 

Učebnice „vodník“ s. 66 až 71 – žluté rámečky (důkladně přečíst texty v rámečcích), ústně s. 68 cv. 1 a 2, s.70 cv. 1, s. 71 cv. 1.

Písemně: pracovní list – slovesa 

 

 

Čítanka: s. 129

„Vodníkova pomsta“

 

Proveď krátký zápis do sešitu – Název ukázky, autor, ústně odpověz na otázky 1.- 3.  Nakresli jednoduchou ilustraci.

 

M

Učebnice – písemně s. 150, cvičení 12, slovní úlohy s. 128 cv.15. 16 a 17

Ústně – s. 128 cv. 14, s. 129 cv. 19

 

Zopakuj si převody jednotek délky, hmotnosti, objemu a času.

Procvičování:

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/prevody-jednotek

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/numerace-do-1000000

https://skolakov.eu/matematika/4-trida/numerace-do-1_000_000/snehova-nadilka/priklady1.htm

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-scitani-a-odcitani-nad-10000

 

 

 

 

 

Ekosystém: Rybník

Přečti si v učebnici s. 62. Zapiš si do sešitu rámečky ROSTLINY

Pracovní sešit. s. 31, cv. 2

Výklad:

https://www.zsloucka.cz/e_download.php?file=data/editor/136cs_2.pdf&original=Ekosyst%E9m%20rybn%C3%ADk.pdf

https://slideplayer.cz/slide/12640353/

Vl

Téma: Život ve středověku. Důkladně si přečti v učebnici s. 30 - 32.

V příloze máš zápis k vytištění 

 

 

Výuková prezentace:

https://slideplayer.cz/slide/12431454/

https://brumlik.estranky.cz/clanky/vlastiveda/4.rocnik/zivot-ve-stredoveku.html

https://docs.google.com/presentation/d/1rj1ngYYN8nSBkM4ifHDZ-D2T-hFyflyWuiEenJDiU7E/pub?start=false&loop=false&delayms=3000&slide=id.i35

Dějiny udatného českého národa

– příslušné díly na tomto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=s4P12GnNCb4&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv

 

 

 

AJ

AJ – Mgr. Štěrbová

Úkoly AJ 4. ročník

UČEBNICE · odkaz na stažení všech poslechů k učebnici: https://ulozto.cz/file/ZbI9cuJgDQsf/start-with-click-new-2-zip

  • str. 60-61 – poslechni si příběh, čti a snaž se porozumět

PRACOVNÍ SEŠIT

  • str. 60 – 61

PROCVIČOVÁNÍ · slovní zásoba + gramatika: https://www.umimeanglicky.cz/anglictina-4-trida https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida

Pracovní sešit posílejte pouze v případě zájmu o kontrolu, jinak posílat nemusíte.

 

AJ - Mgr. Jadrná

Klasifikované úkoly:

M – Geometrie – Narýsuj čtverec ABCD, a= 5 cm, vypočítej obvod součtem stran. Narýsuj pravoúhlý trojúhelník KLM, vypočítej obvod součtem stran.

M – Převody jednotek (list v příloze – lze vytisknout a vyplnit nebo vpisovat přímo do něj)

ČJ – Učebnice, s. 70, cv. 4 a cv. 6 (písemně)

 

 

Napište, jak se máte, co děláte a jak Vám jde učení. Komu něco nejde, zkusím poradit po emailu nebo telefonicky. Všem dětem, které píší, pracují a komunikují moc děkuji, jste šikulky! Co se týká splnění množství učiva, termíny jsou orientační, pokud něco z oprávněných důvodů nestíháte, doděláte až to půjde. Moc děkuji rodičům za skvělou spolupráci.

 

Někteří žáci se již přihlásili do Microsoft Teams, gratuluji, jste šikulky. Nyní si už můžeme psát, telefonovat, a dokonce popovídat přes kameru! Kdo budete tápat v úkolech, nebojte se ozvat, jsem tu pro Vás!

 

Tělesná výchova

 

Učivo od 4. – 7. 5. 2020 (8. 5. – Státní svátek)

ČJ

PS 2. díl. s.24 a 25 – slovesa (opakování a prohlubování učiva 3. ročníku)

Zkus si napsat cvičný diktát (s22 cv. 5), dej vědět, jak si dopadl/a

Odkazy:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/slovesa-4-trida

https://www.umimecesky.cz/cviceni-urcovani-sloves

https://www.youtube.com/watch?v=AeVpA9_tQmw

 

 

Učebnice „vodník“ s. 66 a 67, důkladně přečíst texty v rámečcích, ústně s. 66 cv. 1, s. 67 cv.  67 cv. 2.

 

Zápis k vytištění (příloha Slovesa – tvar sloves)

Odkazy:

https://www.youtube.com/watch?v=VA2iS0GU13Q

 

 

 

Čítanka: s. 126

„Kdo na hradě straší?“

 

Proveď krátký zápis do sešitu – Název ukázky, autor, ústně odpověz na otázky 1.- 5.  Nakresli jednoduchou ilustraci.

 

M

Učebnice – písemně s. 126, cvičení 5vypočítej, zapiš si čísla správně pod sebe!

Vyzkoušej si s. 127 cv. 10. Zvládl/a si to? Pokud ano, pak jsi zvládl/a jednoduché rovnice

Ústně – s. 127 cv. 9.

Písemně – s. 124 cv. 4 (bez slovní úlohy). Pro připomenutí písemného násobení máš v příloze prezentaci, kterou si můžeš prohlédnout.

 

Geometrie – trojúhelník (opakování, zadání v klasifikovaných úkolech)

 

Procvičování:

 

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/numerace-do-1000000

https://skolakov.eu/matematika/4-trida/numerace-do-1_000_000/snehova-nadilka/priklady1.htm

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-scitani-a-odcitani-nad-10000

 

 

 

 

 

Ekosystém: OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ

Přečti si kapitolku „Člověk a okolí lidských obydlí“, s. 60. Zkus odpovědět na položené otázky (1. – 6.)

Učebnice s. 61. Zkus si odpovědět na zadané otázky. Jak si dopadl/a? Pokud něco nevíš, podívej se do zápisků či do učebnice.

Pracovní sešit. s. 30

Výklad:

https://slideplayer.cz/slide/12801534/

https://slideplayer.cz/slide/11332480/

http://skolakr.cz/wp-content/uploads/DUM/PR45rocnik/Savci-dom%C3%A1c%C3%AD-zv%C3%AD%C5%99ata-prezentace.pdf

 

 

Vl

Téma: Český stát za vlády Lucemburků – opakování. Důkladně si přečti v učebnici s 29. S pomocí učebnice a zápisu (nebo z paměti, pokud si takový historik) zkus ústně odpovědět na otázky pro skupiny (1. – 4.) na papír si přenes časovou osu na s. 29 uprostřed a doplň údaje dle zadání ve cvičen b.

  Jak si dopadl/a?

 

 

Výuková prezentace:

https://slideplayer.cz/slide/2511731/

https://edu.ceskatelevize.cz/karel-iv-jeho-doba-a-zivot-5e4425222773dc4ee413a0c2

 

Dějiny udatného českého národa

– příslušné díly na tomto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=s4P12GnNCb4&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv

 

 

 

AJ

AJ – Mgr. Štěrbová

Unit 22, Zápis

Přítomný čas průběhový

Používáme, když popisujeme, co kdo dělá v daném okamžiku.

Tvoří se pomocí slovesa be ve správném tvaru (am, are, is) + slovesa s koncovkou -ing

Příklad: Tom is watering the plants.

Pod zápis opsat zelenou tabulku v učebnici str. 59

Učebnice

  • str. 58/1 – poslouchej a čti
  • str. 58/2 – podívat se na text, zkusit doplnit nejprve ústně, poté poslechnout a doplnit písemně do sešitu
  • str. 59/5 – nová slovní zásoba do sešitu

Pracovní sešit

  • str. 58-59

Procvičování · slovní zásoba: https://quizlet.com/406480525/unit-22-flash-cards/ · video quiz - přítomný  čas průběhový: https://en.islcollective.com/video-lessons/dogs-dinner-basic-verbs-practice Odkaz na úložiště s poslechy: https://ulozto.cz/tamhle/6w5zYy3WiC

 

AJ - Mgr. Jadrná

V tomto týdnu budeme procvičovat přítomný čas průběhový, kterým vyjadřujeme, že někdo právě teď něco dělá.

Tvoříme ho am, is, are + slovesem zakončeným -ing.

Např. I am (I´m) sitting.

           He is (He´s) running.

           They are (They´re) dancing.           

To, co je podtržené, si napiš jako zápis do sešitu.

Můžeš procvičovat: https://www.youtube.com/watch?v=lPY9sYK5S5A , nezapomeň si vše nahlas opakovat.

V PS vypracuj na str. 58-59 cvičení 1-4, stranu 58 vyfoť a pošli na adresu jadrna.jana@zsbrve.cz.

Nakonec se nauč písničku Are you sleeping?: https://www.youtube.c-om/watch?v=yzzpwUIFmRQ .

 

Klasifikované úkoly:

M – Učebnice, s. 126 cv.4 (bez slovní úlohy)

M – Geometrie – Narýsuj trojúhelník dle zadání s. 153 cv.9.

ČJ – Zpráva (referát) o knize (čtenářský list)

 

Napište, jak se máte, co děláte a jak Vám jde učení. Komu něco nejde, zkusím poradit po emailu nebo telefonicky. Všem dětem, které píší, pracují a komunikují moc děkuji, jste šikulky! Co se týká splnění množství učiva, termíny jsou orientační, pokud něco z oprávněných důvodů nestíháte, doděláte až to půjde. Moc děkuji rodičům za skvělou spolupráci.

 

Někteří žáci se již přihlásili do Microsoft Teams, gratuluji, jste šikulky. Nyní si už můžeme psát, telefonovat, a dokonce popovídat přes kameru! Kdo budete tápat v úkolech, nebojte se ozvat, jsem tu pro Vás!

 

Tělesná výchova
  • Týdenní výzva (4. - 10. května) postoj čápa s Kristýnou Hoidarovou Kolocovou. Dostaňte se do formy našimi průpravnými cviky a pak si změřte, jak dlouho vydržíte v postoji čápa (své výsledky nezapomeňte zapsat na kartu žáka). Můžete poměřit síly s olympioničkou Kristýnou "Kiki" Hoidarovou Kolocovu, její výsledek zveřejníme na sociálních sítích v pátek 8. května.
  • Výzva (4. – 10. května):  https://www.youtube.com/watch?v=33gg6_aFtZY

 

Učivo od 27. – 30. 4. 2020

ČJ

PS 2. díl. s.20 (dokončit) + s. 21

Odkazy:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/vzory/prirazovani-1.html

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/koncovky-vzoru/cviceni.htm

 

Učebnice „vodník“ s. 63, ústně cv. 1, 2, 3 a 4. Písemně s. 64, cv. 7.

 

Zkus si napsat cvičný diktát (s. 65 cv. 4), dej vědět, jak si dopadl/a

Odkazy:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/zivotnost-nezivotnost/karticky.html

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/cviceni/vyhledavani-1.html

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho

 

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/znamkovane-diktaty/vyber.htm

 

 

 

 

Čítanka: s. 117

„Koště a buben“

v   Pomáháš doma s jarním úklidem?

Proveď krátký zápis do sešitu – Název ukázky, autor, ústně odpověz na otázky 1.- 3.  Nakresli jednoduchou ilustraci.

 

M

Učebnice – s. 124, cvičení 1,2,3 (piš výsledky do tabulek přes fólii nebi velmi tence tužkou, aby to šlo lehce vygumovat!)

 

 

Písemně – s. 124 cv. 4 (bez slovní úlohy). Pro připomenutí písemného násobení máš v příloze prezentaci, kterou si můžeš prohlédnout - výklad 

 

Geometrie – rovnoběžníky

Důkladně si přečti a prohlédni s 118 Pro lepší pochopení určitě využij odkazy s výkladem.

Zkus narýsovat rovnoběžník podle postupu, s. 118 cv. 2

Procvičování:

 

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/numerace-do-1000000

https://skolakov.eu/matematika/4-trida/numerace-do-1_000_000/snehova-nadilka/priklady1.htm

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-scitani-a-odcitani-nad-10000

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=0BGkAt278nE

http://www.matyskova-matematika.cz/geometrie-4/video/str-24/

https://www.youtube.com/watch?v=aH1N6htSEFc

 

 

Ekosystém: OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ

Přečti si v učebnici s. 58 - 60

Pracovní sešit. s. 29

Do sešitu si vypiš z rámečků v učebnici „domácí mazlíčci“ + živočichové, kteří žijí volně v okolí lidských obydlí

Výklad:

https://slideplayer.cz/slide/12801534/

https://slideplayer.cz/slide/11332480/

http://skolakr.cz/wp-content/uploads/DUM/PR45rocnik/Savci-dom%C3%A1c%C3%AD-zv%C3%AD%C5%99ata-prezentace.pdf

 

 

Vl

Téma: Český stát za vlády Lucemburků – opakování. Důkladně si přečti v učebnici s. 24 – 28. S pomocí učebnice a zápisu (z minulého týden) zkus ústně odpovědět na otázky 1.-5. na straně 27. 

V příloze máš výpisky (kapitola 10), můžeš si je vytisknout a nalepit do sešitu. Prohlédni si uvedené prezentace

 

Pracovní sešit s. 17

 

Výuková prezentace:

https://slideplayer.cz/slide/2511731/

https://edu.ceskatelevize.cz/karel-iv-jeho-doba-a-zivot-5e4425222773dc4ee413a0c2

 

Dějiny udatného českého národa

– příslušné díly na tomto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=s4P12GnNCb4&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv

 

 

 

AJ

AJ – Mgr. Jadrná 

·        Zkontroluj si cvičení z minulého týdne. (v přílohách) řešení 2, řešení 3, řešení 5

·        Napiš si a nauč se slovíčka lekce 22 (59/5)

·        Pročti si přítomný čas průběhový: https://www.anglictina-bez-biflovani.cz/pritomne-casy#pritomny_prubehovy

·        Přečti si v učebnici: str. 58/1 a doplň cv. 2

·        Opiš si do sešitu zelený rámeček uč. str. 59

·        Další možnosti procvičování: https://www.youtube.com/watch?v=dcfxyH7CNQQ

https://www.youtube.com/watch?v=TR5RcutMu7c

https://www.youtube.com/watch?v=KKpmytQ8Qqc

 

Klasifikované úkoly:

M – Učebnice, s. 124 cv. 4 (bez slovní úlohy)

M – Geometrie – Narýsuj rovnoběžník, s. 118 cv. 3.

ČJ – Pracovní sešit s. 22 (bez diktátu)

Př– Vypracuj krátký referát o domácím mazlíčkovi, kterého máš doma (pokud nemám, tak jakého by sis přál/a)

 

Napište, jak se máte, co děláte a jak Vám jde učení. Komu něco nejde, zkusím poradit po emailu nebo telefonicky. Všem dětem, které píší, pracují a komunikují moc děkuji, jste šikulky! Co se týká splnění množství učiva, termíny jsou orientační, pokud něco z oprávněných důvodů nestíháte, doděláte až to půjde. Moc děkuji rodičům za skvělou spolupráci.

 

Tělesná výchova
  • Týdenní výzva (27. dubna - 4. května) trojskok s Tomášem Vernerem (své výsledky nezapomeňte zapsat na kartu žáka). Jak doleko doskočíte v trojskoku? Dostaňte se do formy našimi průpravnými cviky a pak poměřte síly s olympionikem a mistrem Evropy Tomášem Vernerem. Jeho výsledek zveřejníme na webu a sociálních sítích v pátek 1. května.
  • Trojskok

 

Učivo od 20 – 24. 4. 2020

ČJ

PS 2. díl. s. 19 a 20 (vzory stroj, předseda, soudce)

Odkazy:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/vzory/prirazovani-1.html

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/koncovky-vzoru/cviceni.htm

 

Učebnice „vodník“ s. 59 přečti si žlutý rámeček pod cv. 18. Ústně

s. 59 cv. 14, s. 59 cv. 19

s. 60 – důkladně si přečti a snaž se zapamatovat rámeček se vzory předseda a soudce.  Ústně: s. 60, cv. 22 a 23.

Písemně (do sešitu, na papír) s. 61 cv. 3

Odkazy:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/zivotnost-nezivotnost/karticky.html

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/cviceni/vyhledavani-1.html

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho

 

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/znamkovane-diktaty/vyber.htm

 

 

 

 

Čítanka: s. 114

„Chřipka“

Proveď krátký zápis do sešitu – Název ukázky, autor, ústně odpověz na

otázky 1.- 3.  Nakresli jednoduchou ilustraci.

 

M

Učebnice - Písemně s. 108 cv. 7, s. 109 cv. 21 (do sešitu, na papír)

 

 

 

 

 

Geometrie – rovnoběžníky

Důkladně si přečti a prohlédni s 114 a s. 115. Zkus si ústně odpovídat na otázky v jednotlivých cvičeních. Aby ti to šlo lépe, zkoušej si obrazce načrtnout na papír nebo na tabulku.

Pro lepší pochopení určitě využij odkazy s výkladem. V příloze máš přehled typů rovnoběžníků (můžeš si ho vytisknout vlepit do sešitu)

Procvičování:

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/numerace-do-1000000

https://skolakov.eu/matematika/4-trida/numerace-do-1_000_000/snehova-nadilka/priklady1.htm

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-scitani-a-odcitani-nad-10000

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=0BGkAt278nE

http://www.matyskova-matematika.cz/geometrie-4/video/str-24/

https://www.youtube.com/watch?v=aH1N6htSEFc

 

 

Ekosystém: OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ

Přečti si v učebnici s. 55 (rostliny) + s. 56 a 57 (živočichové – hospodářská zvířata)

PS. s. 27 (dokonči cv. 4 a 5) + s. 28 cv. 6 – doplň podle toho, co sis zapamatoval(a) z učebnice

Do sešitu si vypiš z rámečků v učebnici léčivé rostliny, koření, pokojové a okrasné rostliny.

Výklad:

http://www.zsbilykostel.cz/evt_file.php?file=509

https://slideplayer.cz/slide/11880658/

http://archiv.skolniweb.cz/ZS_Zabcice/EU%202014-08-18%2006%3B00%3B09/DUM/PDF/VY_32_INOVACE_10/VY_32_INOVACE_10_05_P%3F.pdf

 

Vl

Téma: Český stát za vlády Lucemburků

V příloze máš výpisky (kapitola 10), můžeš si je vytisknout a nalepit do sešitu. Prohlédni si uvedené prezentace

 

Pracovní sešit s. 16

 

Výuková prezentace:

https://slideplayer.cz/slide/2511731/

https://edu.ceskatelevize.cz/karel-iv-jeho-doba-a-zivot-5e4425222773dc4ee413a0c2

 

Dějiny udatného českého národa

– příslušné díly na tomto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=s4P12GnNCb4&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv

 

 

 

AJ

AJ – Mgr. Jadrná 

  • Zkontroluj si práci v PS na str. 54 cv.1 - řešení 
  • Vypracuj cv.2 (nápověda: 1. sloupeček podle cv.3 učebnice na str.55, 2. sloupeček je o tobě)
  • Napsat a naučit slovíčka Lekce 21 str.57
  • Projít ústně 56/1
  • Do sešitu napiš nadpis Jobs a vypracuj 56/2 - podle příkladu o pilotech přiřazuj činnost ke správnému zaměstnání
  • Přečti 57/3 a zkus vytvořit podobné věty o členech své rodiny
  • Vypracuj v PS cvičení na str. 56 – 57

Procvičuj a nezapomeň ověřovat výslovnost: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/jobs-1

· Můžeš si zazpívat a zahrát: https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU https://www.gamestolearnenglish.com/jobs/

 

AJ - Mgr. Štěrbová

1) učebnice str. 62-63 - přečíst, poslechy v příloze

2) napsat novou slovní zásobu UNIT 23

3) pracovní sešit str. 62-63

4) video návod pro kresbu velikonočního zajíčka, zkus a pochlub se výsledkem: https://www.youtube.com/watch?v=xMa5gsmZwHs

 

Prosím o zpětnou vazbu na sterbova.dagmar@zsbrve.cz. V případě nejasností mě kontaktujte telefonicky, možné rovněž konzultace přes Skype či WhatsApp.

 

Klasifikované úkoly:

M - Učebnice s. 108 cv. 7

M – Geometrie – Narýsuj libovolný pětiúhelník ABCDE. Vypočítej obvod součtem délky jednotlivých stran.

ČJ - Učebnice „vodník“ s. 61 cv. 3

Vl – Vypracuj referát o Karlu IV.

 

Napište, jak se máte, co děláte a jak Vám jde učení. Komu něco nejde, zkusím poradit po emailu nebo telefonicky. Všem dětem, které píší, pracují a komunikují moc děkuji, jste šikulky! Co se týká splnění množství učiva, termíny jsou orientační, pokud něco z oprávněných důvodů nestíháte, doděláte až to půjde. Moc děkuji rodičům za skvělou spolupráci.

 

Tělesná výchova

  • týdenní výzva 20.4. - 26.4.  KLIKY

 

Tělesná výchova

Olympijský víceboj – výzva 13. – 19. dubna

  • Týdenní výzva (6. – 12. dubna) leh-sedy s Mirkou Topinkovou Knapkovou (své výsledky nezapomeňte zapsat na kartu žáka). Mirka za dvě minuty zvládla 95 leh-sedů, její výsledek jsme zveřejnili 12. dubna na sociálních sítích.
  • Týdenní výzva (13. – 19. dubna) hluboký předklon s Šárkou Kašpárkovou: https://www.youtube.com/watch?v=WSyCIIVe7TI&feature=emb_title (své výsledky nezapomeňte zapsat na kartu žáka). Výsledek Šárky Kašpárkové zveřejníme na sociálních sítích v pátek 17. dubna.

 

Učivo od 14.4. do 17.4. 2020

Domácí úkoly stáhnete ZDE

Přílohy ke stažení:

Tělesná výchova

Školy jsou sice zavřené, ale projekt Sazka Olympijský víceboj jede dál.  Víme, že v rámci online výuky mají čeština nebo matematika přednost, zároveň je ale pravidelný pohyb teď důležitější než kdy jindy.

Náš tým připravil týdenní výzvy, do kterých se může zapojit úplně každý. Výzvy obsahují tři cviky, kterými se dostanete do formy pro jednotlivé disciplíny Sazka Olympijského víceboje. Každý pátek můžete změřit své síly se sportovci.

Počítáme s fair play přístupem, že děti budou uvádět reálné výsledky, kterých dosáhly. Navíc přidáme motivaci v podobě porovnání se známými sportovci, aby to byla větší zábava,“ řekl manažer projektu Richard Adamec.

Tak pojďme do toho! Týdenní výzva leh-sedy 

 

Učivo od 6. 4. – 8. 4.          (redukované množství učiva – VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY)                                     

ČJ

PS 2. díl. s. 18 (vzor muž)

Odkazy:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/podstatna-jmena-rodu-stredniho

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-4-trida/podstatna-jmena-rodu-zenskeho

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/koncovky-podstatnych-jmen/pravopisny-trenazer-rod-stredni-a-zensky/cviceni.html

 

 

Čítanka: s. 96

„Staroměstský orloj“

Proveď krátký zápis do sešitu – Název ukázky, autor, ústně odpověz na otázky 1- 4. Nakresli jednoduchou ilustraci.

 

M

Početník 2. díl s. 28 cv. 2, s. 22, 23

 

 

 

Geometrie –  učebnice s. 152 cv. 4 – narýsuj dle zadání

 

 

 

Ekosystém: OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ

Přečti si v učebnici s. 52 a s. 53 (rostliny)

 

Do sešitu si vypiš z rámečků v učebnici JEN rostliny – ZAHRADA A SAD –

Výklad:

https://slideplayer.cz/slide/11439214/

http://www.zsbilykostel.cz/evt_file.php?file=506

https://edu.ceskatelevize.cz/zelenina-na-zahrade-5e4418fe17fa7870610ed2a4

 

Vl

Téma: Opakování - učebnice s. 24, zkus si odpovídat na zadané otázky.

 

 

Baví tě vlastivěda? Zkus si rozluštit hádanku v pracovním listě HRADY

Výuková prezentace:

https://slideplayer.cz/slide/1953641/

 

http://intranet.gymroznov.cz/webdl/opvk/2MZ%20-%209.sada%20-%20D%20-%20St%C5%99edov%C4%9Bk/pdf/VY_32_INOVACE_D1r0118.pdf

 

Dějiny udatného českého národa

– příslušné díly na tomto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=s4P12GnNCb4&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv

 

 

Klasifikované úkoly:

PČ + VV - Zkus vyrobit nějakou velikonoční dekoraci (kraslici, zajíčka, velikonoční zápich, pomlázku aj.) nebo pomoz připravit nějakou velikonoční pochoutku (beránek, barvená vajíčka, jidáše aj). Výtvor vyfoť a pošli fotku.  Pro inspiraci vkládám nějaké nápady, můžeš si vybrat, ale můžeš si vymyslet i vlastní. Náměty najdeš v přílohách - Inspirace – velikonoční tvoření

 

Pište mi, jak se máte, co děláte a jak Vám jde učení. Komu něco nejde, zkusím poradit po emailu. Pošlete fotku v roušce (máte-li tu možnost), tak jako jsem poslala já (někteří už poslali a všem to moc sluší. Všem dětem, které píší, pracují a komunikují moc děkuji, jste šikulky! Co se týká splnění množství učiva, termíny jsou orientační, pokud něco z oprávněných důvodů nestíháte, doděláte až to půjde. Moc děkuji rodičům za skvělou spolupráci.

 

 Krásné Velikonoce

 

Anglický jazyk: skupina paní učitelky Jadrné

  • EGGS EVERYWHERE (64-65)
  • učebnice: do slovníčku zapsat a naučit slovíčka, přečíst strany 64 a 65
  • pracovní sešit: 64/2, 65/4
  • Vypracování nefoťte a neposílejte, zkontroluji po návratu do školy. Procvičování slovní zásoby: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter

HAPPY EASTER!

Anglický jazyk: skupina paní učitelky Štěrbové
1) opakování 20. lekce - odpověz na následující otázky písemně do sešitu:

  • What´s your name?
  • Where do you come from?
  • Can you speak Czech?

2) napsat novou slovní zásobu Unit 21 - povolání, následně procvič zde (kliknutím na "LEARN" se žáci učí): https://quizlet.com/396007703/unit-21-flash-cards/

3)učebnice str.56/1 - podívat se na obrázky

                              cv.2 - přiřadit k sobě název povolání (nalevo) s činností typickou pro výkon daného povolání (napravo) - písemně do sešitu

4)video - písemně do sešitu napsat seznam všech povolání, které se ve videu objeví (s českým překladem): https://www.youtube.com/watch?v=BfegL6UbX-0

5)pracovní sešit str.56-57 (u cv.4 stačí vyplnit pouze pro mum a dad)

  • Prosím o zpětnou vazbu na sterbova.dagmar@zsbrve.cz.
  • V případě nejasností mě kontaktujte telefonicky, možné rovněž konzultace přes Skype či WhatsApp.

 

Učivo 31. 3. 2020 – 6.4. 2020

Domácí úkoly - zadání 

Přílohy: 

Anglický jazyk: skupina paní učitelky Štěrbové

  • procvičování slovní zásoby na Quizlet, při kliknutí na LEARN se žáci učí:
  • učebnice str. 54+55 - přečíst, snažit se porozumnět
  • napsat slovní zásobu UNIT 20
  • pracovní sešit str.54-55
  • ZNÁMKOVANÝ DÚ: nakreslit jakoukoliv postavu v libovolném oblečení, popsat anglicky jednotlivé kusy oblečení (alespoň 5), minimálně u jednoho kusu oblečení uvést také jaký má vzor (plain, striped, spotted, polka-dot), př. a striped T-shirt, potřebnou slovní zásobu najdete v učebnici UNIT 17+18.
  • Domácí úkol naskenovat či vyfotit a poslat na sterbova.dagmar@zsbrve.cz, předmět: jméno+třída do 3.4. 
  • V případě nejasností mě kontaktujte telefonicky, možné rovněž konzultace přes Skype či WhatsApp.

Anglický jazyk: skupina paní učitelky Jadrné

 

Učivo 23. 3. 2020 – 30. 3. 2020

Domácí úkoly - zadání 

Přílohy: 

Tělesná výchova

  • Máme možnost po dobu 30 dní využít zdarma zábavné online lekce tance, doporučuji: http://www.degezetko.cz
  • Ani v této situaci bychom neměli zapomínat, jak je pohyb důležitý. Navozuje dobrou náladu, posiluje imunitu a fyzické zdraví.

Přeji hodně sil, držte se!

Učivo 16.3. 2020 - 22.3. 2020

Domácí úkoly - zadání

Přílohy: