- Zaměstnanci školy
- Fakultní pracoviště
- Školní poradenské pracoviště
- Projekty a granty
- Školní časopis
- Školní knihovna
- Úspěchy našich žáků
- Práce našich žáků
- Absolventské práce - 9. roč.
- Tábor s veverkami
- Příměstský tábor s veverkami
- Veverčí desatero
- ECDL - PC gramotnost
- Etický kodex zaměstnanců
- Ztráty a nálezy
- Realizované ankety
- Pro žáky - cizince
- Spolek rodičů
- Výběrové řízení
- Veřejné zakázky
Specifické poruchy učení
Doporučení rodičům, jak pracovat s dítětem s poruchami učení
První krok - diagnóza
Akceptujte fakt, že vaše dítě trpí specifickou poruchou učení. V rodině by mělo dojít k uklidnění. Nezapomeňte, že náprava je věcí času.
Druhý krok - domácí atmosféra
Dejte svému dítěti najevo, že máte o něj starost. Po příchodu z práce se vyptávejte, jaký byl jeho den, a naslouchejte mu. Komentujte ty činnosti, které se mu toho dne vydařily. Nezdary vás nesmějí vyvést z míry
Vaše dítě potřebuje řád, který bude vycházet z jeho možností, nikoliv z vašich představ. Zachovejte rodinnou tradici, aspoň jedno jídlo za přítomnosti všech členů rodiny. Nepodceňujte pravidelné ukládání k spánku, hodinu vstávání a čas jídla.
Třetí krok - klidné pracovní místo
Vaše dítě potřebuje klidné pracovní místo. To znamená bez ostatních členů rodiny, kteří v danou chvíli nemají žádné povinnosti, hrají si nebo odpočívají. Ale hlavně bez televize a rádia.
Čtvrtý krok - pomoc s domácími úkoly
Dítěti pomáhejte, ale nezapomínejte, že je to jeho úkol.
Pátý krok - nešťastné příkazy
Víte, kolik příkazů jste dítěti dali? Udělujte příkazy jasné, krátké.
Šestý krok - osudné čtení
Čtěte svému dítěti. Otázkami si ověřujte porozumění čtenému.
Sedmý krok - psaní
Neobávejte se založit dítěti deník - psaný, kreslený. Ať z něho předčítá. Sešit pocitů a nálad je o něčem jiném.
Učiňte dítě zodpovědným ze seznamu typu „co mám koupit", „co mám zařídit"...
Osmý krok - jak si doma hrát a pomáhat
Rodina si společně hraje a společně pracuje.
Devátý krok - když dítě neuposlechne aneb čin je lepší než lamentování
Dítě půjde dříve spát (o několik minut). Pozastavíme výhody. Nejúčinnější je rozhovor mezi čtyřma očima, věcný, stručný, bez výhrůžek a vydírání.
Rozhodujte podle kondice dítěte. Zvažte jeho schopnosti. Vybírejte z aktivit, které dokončí, bude mít o ně aspoň trochu zájem.