- Kalendář akcí
- Plánované akce
- Uskutečněné akce
- Fotogalerie akcí
- Fotogalerie akcí 2024/25
- Fotogalerie akcí 2023/24
- Fotogalerie akcí 2022/23
- Fotogalerie akcí 2021/22
- Fotogalerie akcí 2020/21
- Fotogalerie akcí 2019/20
- Fotogalerie akcí 2018/19
- Fotogalerie akcí 2017/18
- Fotogalerie akcí 2016/17
- Fotogalerie akcí 2015/16
- Fotogalerie akcí 2014/15
- Fotogalerie akcí 2013/14
- Fotogalerie akcí 2012/13
- Fotogalerie akcí 2011/12
Mediální den v 5.C
Dne 29. ledna se v 5. C uskutečnil projektový den Seznamte se, „média“. Jelikož jsou v dnešní době média neodmyslitelnou součástí života každého z nás, projekt byl zaměřen právě na toto téma. Používání médií s sebou však přináší také jistá rizika. Cílem tohoto projektu bylo seznámit žáky nejen s některými pojmy (reklama, billboard, profil, seriózní a bulvární tisk apod.), naučit je pracovat s informacemi kultivovaně a kriticky, ale i s pozadím fungování médií. Žáci se seznámili s tím, jak funguje redakce a jakou roli mají jednotliví novináři v redakční práci. Zjistili, co musí novinář umět, aby mohl svou práci odvádět profesionálně. Na začátku jsme se společně prostřednictvím myšlenkové mapy seznámili s mediálními pojmy. Poté se žáci rozdělili do skupin a plnili různé úkoly. Každá skupina si musela založit a pojmenovat redakci, ve které si žáci rozdali role, které plnili během projektového dne. Druhým úkolem bylo rozdělit dva typy novinových článků, seriózní a bulvární. Z novin vystřihovali titulky, které je zaujaly, přiřazovali novinové články do správné skupiny, vytvářeli koláže z bulvárních a seriózních titulků. Poté žáci dostali text a vyzkoušeli si pozici korektora, který musí najít všechny chyby tak, aby mohla zpráva vyjít v novinách. Posledním úkolem bylo přesvědčit se o tom, že každý se na věci dívá z jiného pohledu. Za pomoci obrázku měli vytvořit dva články, jeden seriózní, jeden bulvární. Na konci projektového dne jednotlivé skupinky prezentovaly svoji práci před třídou. Mezi jednotlivými úkoly vždy následovalo vyhodnocení aktivit. Na závěr proběhlo zhodnocení práce žáků. Všem „novinářům“ se práce moc líbila a těší se na druhou část projektového dne, při kterém se z nich stanou reportéři.