Projektový den ve 4.B

Hlavní náplní projektového dne byla změna přístupu lidí k využívání vody, přírodních zdrojů a ochrana přírody, environmentální výchova se zaměřením na problematiku sucha a na migraci zvířat. Program stavěl na vědomostech, dovednostech, návycích a osobních zkušenostech čtvrťáků. Žáci využívali vlastních poznatků. V kombinaci samostatné práce, práce ve dvojicích a v malých skupinách si ověřili a zdokonalili komunikační a sociální dovednosti. Učili se vyjádřit svůj názor, argumentovat, diskutovat, obhajovat své návrhy, přijímat návrhy druhých, hledat společná „optimální“ řešení. Velmi silně prožívali „své“ role. V konečné fázi předkládali celospolečensky nejvýhodnější řešení. Pracovali s různými informačními zdroji, využívali mezipředmětové vztahy. Samostatně řešili problémy i problémové úkoly spojené s životní realitou. Posilovali své kompetence. Naši čtvrťáci prokázali, že již dnes mohou přispívat k uspokojivému řešení globálních problémů.