- Kalendář akcí
- Plánované akce
- Uskutečněné akce
- Fotogalerie akcí
- Fotogalerie akcí 2024/25
- Fotogalerie akcí 2023/24
- Fotogalerie akcí 2022/23
- Fotogalerie akcí 2021/22
- Fotogalerie akcí 2020/21
- Fotogalerie akcí 2019/20
- Fotogalerie akcí 2018/19
- Fotogalerie akcí 2017/18
- Fotogalerie akcí 2016/17
- Fotogalerie akcí 2015/16
- Fotogalerie akcí 2014/15
- Fotogalerie akcí 2013/14
- Fotogalerie akcí 2012/13
- Fotogalerie akcí 2011/12
Detail fotogalerie
Ekocentrum 4. B
Ve středu 18. 10. se vypravila naše třída 4.B do ekocentra Paleta. Téma dnešního programu bylo „Nakupujeme s rozumem“. V první části jsme se každý představili a povídali si o tom, koho nakupování baví a koho ne a proč. Více než polovinu dětí nakupování bavilo. Vedoucí programu každému potom dal papír s anketními otázkami a zahráli jsme si na novináře. Úkolem bylo najít vždy alespoň jednu osobu, která zná odpověď na jednu z dvanácti otázek. Kdo nejrychleji zaplnil anketní lístek, zvolal Bingo! a hra skončila. Společně jsme vyhodnotili anketní otázky a dozvěděli jsme se tak něco nového o obalech, do kterých jsou výrobky v obchodu zabaleny. Zjistili jsme, že po nákupu nám doma zbyde spousta obalů a ty jsme se společně pokusili roztřídit do správných kontejnerů. Poslední část programu však byla nejlepší. Rozdělili jsme se do čtyř skupin a vybrali si zboží, které budeme jako firma vyrábět. Měli jsme na výběr potraviny, produkci ovoce a zeleniny, drogerii a elektroniku. Každá firma dostala fiktivních 50 euro a za ty jsme si nakupovali lístečky po 10 eurech, které jsme pomalovali zbožím a prodali zpět za 20 euro. Takto naše firmy chvíli vydělávaly. Pak přišla nabídka modrých a žlutých puntíků v podobě samolepek, které, když se nalepily na zboží, zvýšily cenu výrobku o dvojnásobek a čtyřnásobek. Samozřejmě, že toho naše firmy využily. … Když hra skončila, byl spočítán každé firmě zisk. Kupodivu vyhrála firma, která podle zisku skončila až na třetím místě. Velmi nás to překvapilo a hned se nám dostalo vysvětlení. Modré a žluté puntíky totiž představovaly atraktivní obal, do kterého bylo zboží zabaleno. I dnes lidé sáhnou po pěkně, a z hlediska ekologického zbytečně, zabaleném výrobku raději, i když více než polovinu ceny tvoří právě obal, který pak končí na skládce. Firma, která vyráběla drogerii, vyhrála, protože používala nejméně puntíků na svých výrobcích a tím nejméně zatěžovala životní prostředí.