Detail fotogalerie

Čtenářské dílny v 5.C

V rámci projektu „Společně čteme a učíme se cizí jazyky“ v hodinách českého jazyka v 5. C skutečně hodně čteme a děti četba knih baví, na hodiny čtení se těší, nemusí se totiž zabývat velmi nezáživnými pravopisnými pravidly. V úvodní hodině si žáci vybrali knihu, někteří podle obalu, jiní podle jména autora. V prvních čtenářských dílnách sledovali především hlavního hrdinu. Zjišťovali, jaký je hlavní hrdina, jaké má vlastnosti, jak se chová, jak se obléká, jaký má účes, jaké řeší problémy, jestli by byli schopni mu poradit. Odhadovali, co mají s hrdinou společného, v čem jsou odlišní. Srovnávali ho s kamarády ve svém okolí. Předvídali, co hlavní hrdina dál podnikne, jaká má předsevzetí. Hlavnímu hrdinovi napsali dopis o tom, co se o něm dozvěděli. V dalších čtenářských dílnách měli žáci zjišťovat, kde se příběh odehrává, v jakém prostředí hrdina žije, co to dětem připomíná v jejich okolí, zda mají na podobné prostředí nějakou vzpomínku. Vybírali vtipné úryvky a předčítali je spolužákům. Vysvětlovali, proč se jim zdá úryvek vtipný. Žáci propojovali to, co čtou, s tím, co znají, co zažili.