Projekt "Společně čteme a učíme se cizí jazyky"

zveřejněno 21.12.2015

Na základě projektu „Společně čteme a učíme se cizí jazyky“ v hodinách českého jazyka především od 2. do 7. třídy skutečně hodně čteme a děti četba knih neuvěřitelně baví, na hodiny čtení se těší, většinou to považují za odměnu, nemusí se totiž zabývat například velmi nezáživnými pravopisnými pravidly.

V prvních čtenářských dílnách si menší děti, ale i některé větší knihy pouze prolistovaly, prohlížely si obrázky. Ve vyšších ročnících se v prvních dílnách žáci při četbě soustředili především na hlavního hrdinu. Sledovali, jaké má vlastnosti, jak vypadá, jak se obléká, jakou poslouchá hudbu, v jakém prostředí žije. Odhadovali, co mají s hrdinou společného, v čem jsou odlišní. Zjišťovali jeho problémy, snažili se mu poradit, psali mu fiktivní dopisy. Báječné byly ty hodiny, v nichž děti předvídaly další děj. Přemýšlely, jaký je záměr autora, zda chtěl knihou poučit i pobavit. V některých hodinách se seznamovaly s ilustrátory.

Občas si děti knihy půjčovaly domů, aby si je mohly dočíst. V hodinách se všichni maximálně soustředili a těšili se, co se zase v další hodině dozvědí.