Detail fotogalerie

Prvňáčci a škola v přírodě

Škola v přírodě pro 70 našich nejmenších žáčků z prvních tříd se konala v termínu 8. - 13. května. Vydali jsme se na rozhraní Krkonoš a Jizerských hor a to tentokrát do Vysokého nad Jizerou na penzion Aktiv. Čekala nás tu nejen krásná příroda, ale i spousta her, úkolů a výletů. První den jsme se ubytovali v pokojích, které se staly na několik dní našim domovem. Seznámili jsme se s okolím, po dobré večeři a hrách na hřišti jsme ulehli všichni k spánku. Ráno nás probudilo sluníčko a tak jsme se těšili, že nás čeká krásný den a snad i týden. V jídelně byla nachystána snídaně ve formě švédských stolů a tak si každý vybral, na co měl chuť. Etapová hra, kterou pro nás paní učitelky a vychovatelky připravily se jmenovala „Krakonošův pětiboj“. Každý si vybarvil svou „Krakonošovu knížku“, do které vždy za každý splněný úkol získal razítko. Dopoledne jsme prozkoumávali „Krakonošův revír“, odpoledne na nás čekala etapa nazvaná „Sojčin let“. Běhali jsme po lese a hledali čísla umístěná na stromech. Ostatní si zahráli fotbálek, zaskákali na trampolíně, stavěli hrady z písku nebo vyzkoušeli místní prolézačky na dětském hřišti. Večerní program nesl název „ Jak Kuba vyzval Anče k tanci“. Hráli jsme i různé soutěže a se závěrečnou písní „Jede, jede mašinka“ jsme dotančili až do postýlek. Druhý den dopoledne jsme zdolávali „Krakonošův překážkový běh“. Skákali jsme přes švihadlo, chodili po vrcholcích hor a museli jsme ukázat i trochu obratnosti, soustředění a přesnosti. Po poledním klidu jsme se vydali na „Trautenberkovu cestu z revíru“. Došli jsme až k Dykově skále, která se nachází na kraji lesa. Využili jsme okolí a stavěli domečky. Opravdu se nám stavby z mechu a kapradí moc povedly. Po večeři následoval program „ Jak sojka hledala slavíka“. Každý mohl zazpívat nebo i zahrát na hudební nástroj a porota měla opravdu těžké o tom nejlepším rozhodnout. Třetí den jsme se rozdělili na dvě skupiny a první zahájila den „Hajného koňskou jízdou“. Pan vedoucí penzionu nás všechny svezl na koni a pro některé to byl opravdu jedinečný zážitek. Druhá skupina běžela „Krakonošův postřehový závod“. Odpoledne jsme se vydali na výlet do městečka. Poté jsme pokračovali objevovat krásy okolí, až jsme nalezli dětský areál, kde jsme si krásně pohráli. Večer měl název „Jak Trautenberk vyměnil Krakonošovi kabát“ a my jsme se přestrojili do masek a vydali se na karneval. Tančili jsme a večer se nám krásně usínalo. Ve čtvrtek dopoledne jedna skupinka jezdila na koni a druhá si zaběhla překážkový běh. Další hra měla název „Jak Anče šprtala přísloví aneb krkonošské poudačky“. Museli jsme objevit a zapamatovat si přísloví, což některým trvalo déle, ale nakonec to všichni zvládli. Odpoledne jsme si šli prohlédnout Krakonošovu zahrádku na Petruškovy kameny, která byla plná barevných motýlů. Měli jsme za úkol jich co nejvíce, co nejopatrněji pochytat. Najednou nám sojka nakukala, že viděla nějaký poklad a tak jsme se ho vydali hledat. Úlovek byl opravdu obrovský a naše radost veliká. Večerní slavnostní vyhlášení Krakonošova pětiboje nám připomnělo, že druhý den již odjíždíme domů. Všichni jsme dostali spoustu odměn za splněné úkoly, dozvěděli jsme se, kdo z nás měl celý týden nejlépe uklizenu „Krakonošovu světnici“ a že nás ráno čeká balení a po obědě cesta domů. Usínali jsme plni krásných zážitků. V pátek ráno jsme si po snídani zabalili své kufry a batohy, pohráli si ještě na hřišti a po obědě jsme odjížděli. Počasí nám celý týden přálo, okolní příroda v horách byla kouzelná a tak už se těšíme, kam pojedeme příští rok. Ostatní fotografie najdete na http://zsbrve.rajce.idnes.cz/Prvnacci_a_skola_v_prirode_2016/