Detail fotogalerie

Čtenářské dílny v 6.A

V rámci projektu „Společně čteme a učíme se cizí jazyky“ v hodinách českého jazyka v 6. A velmi často čteme. „Čtenářské dílny“ považuji za zdařilý projekt. V první hodině si žáci vybrali knihu, někteří podle obalu, jiní podle jména autora. O některé knihy byla hlavně mezi chlapci docela dračka, například o Deník malého poseroutky, o Boříkovy lapálie a o Stmívání. V prvních čtenářských dílnách žáci sledovali především hlavního hrdinu. Vytvářeli jeho charakteristiku, psali fiktivní dopis jemu i autorovi knihy. Přemýšleli, kdo je protivníkem hlavního hrdiny. Zajímalo je, jaký je vztah autora k hlavnímu hrdinovi. V dalších čtenářských dílnách žáci zjišťovali, kde se příběh odehrává, v jakém prostředí hrdina žije, co to dětem připomíná v jejich okolí, zda mají na podobné prostředí nějakou vzpomínku. Odhadovali, jakou roli v prostředí hraje hlavní hrdina, jak ho prostředí ovlivňuje, jaké by bylo prostředí bez něho. Některé zajímavé úryvky i svůj zážitek s úryvky spojený si zapisovali. Na hodiny čtení se těšili, a to zejména na ty, v nichž si hráli na spisovatele a děje předvídali.